Mari join..:)

Thursday, June 9, 2016

Things you dont know wont hurt you

Haha. Malam tadi member grup travel yang aku dah left aritu, mesej aku. Nama dia Amoy. Dari mula aku left tu memang selalu dia cite kat aku apa yang diorang tulis kat grup. Bukan mengadu domba, saja nak share sebab dia pun kena macam aku cuma dia tak left sebab tak nak kena macam aku haha.


Dia cakap semalam ade sorang tu stalk wechat aku. Pompuan yang jual insurans tu lah. Pompuan tu takde facebook dan ig,tapi dia ada wechat. So dia fren dengan aku kat wechat je,lama dahla. Ada sekali je dia mesej aku kat wechat dulu. So nak jadi cerita, lepas kejadian kat grup wasap tu, lepas aku left tu ada kes lain kat grup. Ade sorang lagi pun left jugak. Dia tu mysterious,dia rapat la dengan penjual insurans ni. Ada jumpa beberapa kali pastu selalu wassap berdua. Aku kan tak pernah pun jumpa sape2 dalam grup tu secara berdepan. So kira diorang ni bff la jugak.


So penjual insurans ni bukak la cite pasal si misteri ni dan semua rasa si misteri ni menakutkan. Macam2 cite la kuar kan dari penjual insurans ni. Pastu dia stalk la status si misteri ni kat whatsapp la ig la. Status dia masa tu lebih kurang "fake friend is easy to find". Si misteri ni lepas left tu terus block kitorang semua kat ig. Pelik, aku pun dia block jugak.


So aritu ada la Amoy cakap yang penjual insurans tu kutuk aku apa kan. So lepas aku tau yang penjual insurans ni memang rajin stalk. Bayangkan la eh, kalau ko read je mesej dalam grup tapi tak berbunyi. Dia boleh sound cakap kenapa ko read je tapi tak reply. Apakah. Sukati la kan. Bukannya mesej penting pun kena balas. Lainla kalau pinjam duit dia ke,pastu tanya bila nak bayar tapi tak respon. Tu takpela nak sound. Adoi. So aku block dia dari boleh view moments wechat aku. Pastu aritu aku block terus dia. So kalau dia nak mesej aku pun tak boleh. Orang camni bukan leh jangka sangat dia nak buat ape.


Pastu semalam tetiba dia stalk aku,pastu dia cakap status wechat aku ikut si misteri tu. haha apakah. Dah ko memang fake friend pun. Memang aku tuju status tu kat ko. Lagipun bukan si misteri tu yang cipta perkataan fake friend tu. Sukatila nak guna. Tapi aku update status tu lama dah,aku pun takleh bukak dah wechat. Ni baru dia stalk. Siap bising napa aku hide moment dari dia. Motip tak move on lagi?


Ingatkan dah bulan puasa ni takdela kes dah. Lagipun dia bukan budak lagi. Dah pernah kawin,anak pun dah masuk sekolah rendah. Tapi pemikiran macam tu. Aku rasa dia lagi scary dari si misteri tu. Macam cite Friend Request tu haha.


Tapi lantakla dia nak kutuk ape lagi pun, things you dont know wont hurt you kan. Dah tau pun tak rase apa sangat sebab dah tau perangai dia camne.


No comments:

Post a Comment