Mari join..:)

Wednesday, August 13, 2014

Renew roadtax cara mudah

Haritu nak renew roadtax. Rasa malas nak gi Perodua macam seperti 2tahun berturut sebelumnya. So aku pilih nak guna myeg. Try nak wat secara online tapi napetah takleh login. Mungkin line tak berapa ok. So try cara kedua. Call myeg 03-78018888.

Ok dapat.

Bagi details yang dia tanya seperti nombor kereta,cc kereta,model kereta dan macam2 lagi. Dalam 10 minit camtu diorang send quotation kat email jumlah yang perlu dibayar. Bole transfer guna internet banking or gi ATM. Sebab 5pilihan bank yang dia ada tu aku takda. So aku mintak untuk transfer guna ATM ke akaun Maybank diorang.

Lepas transfer bagi salinan resit kat diorang through email. Then dia suruh isi borang.  Nombor enjin dan chasis suma tu. Bole check dokumen insurans terdahulu. Semua ada kat situ. Then kena tukar insurans lain sebab untuk first party cuma ada RHBi dan AIG. Aku pakai UniAsia. Then memikirkan aku pun dah siap semua so baik aku teruskan je. Amik la AIG. Dah setel. Petang hari yang sama dia send softcopy polisi insurans tu. Aku print siap2 dan simpan. Hari Selasa or Rabu baru roadtax sampai umah Gemok. Pinjam alamat dia sebab peti surat umah aku tak leh kunci. Kang ilang naya. Tapi aku buat jumaat. Isnin tu Public holiday lak. So lambat la dapat. Kalau wat Isnin mungkin Selasa dah leh dapat.

Ok setel. Nak gi makan. Huhu

No comments:

Post a Comment