Mari join..:)

Monday, February 24, 2014

Untuk kamu.

untuk kamu :          jangan salah kan sy..   
   
Jangan salahkan si dia kalau dah mula berubah . Sebab si dia tak akan berubah kalau kita sendiri yang mula berubah dahulu.         

Jangan salahkan si dia kalau dah mula mengabaikan kita . Sebab dulu kita pernah abaikan dia, tanpa satu text pun kita tak pernah cuba nak send .Mungkin dulu si dia anggap kita busy, selalu sabar tunggu kita, tapi sekarang kita pula yang terkena balik.      

   Jangan salahkan si dia kalau dah tak wish "Good Morning" "Wake Up dear" "Good Night" "Sweet dream" . Sebab dulu dia selalu send wish kat kita, tapi kita tak pernah pun nak wish balik . Sekarang kita pulak yang tertunggu² wish dari si dia.         

Jangan salahkan si dia kalau sekarang dia dah tak ambil berat pasal kita .  Dulu si dia lah yang kesah sangat pasal kita, kalau kita sakit, si dia selalu doakan tuk kita, tapi kita tak pernah pulak nak ambil berat pasal dia . Tanya tentang sihat pun tak.Kejamnya ! sampai dia tak kesah pasal kita lagi dah .         

Jangan salahkan dia kalau dah tak sayangkan kita lagi .Dulu mungkin dia yang sayang, cinta kepada kita, tapi kita tak pernah tunjukkan kasih sayang kita .         
Mungkin kita tak anggap dia penting dalam hidup kita. Sekarang kita pulak yang memerlukan kasih sayang dari dia.         
Mungkin dulu kita lah yang mahukan dia, sungguh² dapatkan dia, bagi harapan, ambil hati dia, sampai dia terima kita dengan ikhlas . Indahkan saat tu..         

Tapi itu semua dulu . Sejak berubah, dia tak rasa lagi apa itu erti sayang, cinta, setia, jujur dan ikhlas dalam hati .

Bagi dia, semua ini adalah ujian dalam hal percintaan, tapi dia sedar yang kita hanya inginkan dia bila kita BOSAN .       

  Kata² manis pun dia dah tak kesah lagi .      
   Bila kita happy, kita text dengan yang lain .    
     Bila kita susah, kita cari dia. Sekarang hati dia dah tertutup          Kalau sekarang rasa menyesal dan mohon maaf, mungkin dia maafkan tapi kalau dia putuskan hubungan??          ketahuilah bahawa dia mahukan yang terbaik dalam hidup dia dan hidup kita .          Maksudnya, dia tak nak sakit hati dan terluka.          T/N : Jangan indah saat mula saja, tapi kekalkanlah hingga ke akhir .●          ~~~Baca dan fahamkan.. 

No comments:

Post a Comment