Mari join..:)

Wednesday, February 5, 2014

Naik van kilang.

Pagi tadi start naik van kilang. Setelah 2hari Gemok hantar gi kerja. Sian gak dia hantar. Jauh kot. Dengan tak mandi lagi tu. Tapi wangi so takpe. Haha

Van kilang sampai 6.20 katenye. Maka aku agak bangun 5.45 ok la. Dulu masa kja canon. Masuk kol 8 tapi kena naik bas 6.30. Sampai canon kol 7. Hari first aku bangun 5.30 kot. Punya awal. Last2 aku bangun 5.55 setiap hari. Penah sekali ja terjaga 6.15. Nasib baik makteh kejutkan. Dia heran napa aku tak bangun2. Betul tudung pun dalam bas. Nasib bas tunggu sebab makteh suh tunggu jap. Kalau kena tinggal memang haru.

Aku cite kat Fizah. Dia terkejut campur hairan bila aku cakap bangun punya awal camtu. Dia cakap masa sekolah kan hang kuat tido. Haha kuang ajaq!. Sejak aku masuk matrik aku dah tak kuat tido kot.

Sambung balik cite.

Aku bangun 5.50 tadi. Relak2 sebab solat kat kilang. Nak smayang kat umah memang tak dan dah sebab masuk waktu pun 6.17. Van sampai 6.25. Aku seram dah jalan tengah gelap camtu pastu kena tunggu dalam 5minit tepi tu. Kalau kena pape memang selamat la. Ish scary.

Sampai kilang 6.45 terus punch. Gi opis. Semua orang terkejut tengok mai awal. Tapi pas solat aku tido jela kat meja. Dapatla 10minit pun tido. Sakit tengkuk tido camtu. Kesannya sampai sekarang mata ngantuk pedih. Berapa hari dah tak cukup tido. Muka pun jadi kusam semacam ja.

Ngadu kat Gemok. Dia cakap. Bertahanla 4minggu. Ambik pengalaman. Sobsss.

2 comments:

  1. waahh mencabar gak ek kat penang.. i iz bernasib baik di tgh bandaraya metropolitan ini.. kemudahan pengangkutan awam adalah agak baguz jugalah..

    http://merentashorizon.blogspot.com/2012/07/edisi-khas-jun.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu..area kilang bas biasa xmsuk.tu yg problm.klau blah pulau xsure camne.

      Delete