Mari join..:)

Friday, February 21, 2014

kadang kadang..

Kadang2..bila kita sayang seseorang kita suka berlebihan menunjuk..letak gambar di wallpaper henfon,PC,dalam dompet,profile pic whatsapp,wechat,fb,twitter dan sebagainya.

Ade yang tengok gembira,ada yang jeles,tak kurang juga yang meluat. Macam Bella cakap kat aku dulu. Bosan bukak FB sebab semua tunjuk gambar kawin,tunang,anak. Macam nak showoff kat semua orang. Haha

Aku buat jugak. Dulu2 sentiasa update kat status FB pasal dia. Takde gambar la tapi. Sebab aku macam tak suka hubungan yang dihebahkan. Macam orang dok nampak jalan berdua,tangkap gambar dekat2 berdua. Macam rasa tak seronok. Rasa macam luak. Bagi aku bila terlalu dihebahkan ia akan lebih mudah rapuh. Sebab tu kot tak penah ade pakwe. Sebab kalau ada,memang akan sabaaaaaar jelah laki tu dengan banyak kerenah aku. Apaaa pun tak boleh.haha.

Kat blog ni ada jugak cita pasal laki2 yang aku penah minat. Minat ja. Macam Lee Joon,Xing Chinese Unimas dulu,Gapar,ameen budak melanau pun ada kot,pastu H.A dulu memang banyak pastu aku delete semua.tak taulah kalau ada yang tinggal. Tapi semua kenangan jelah. Aku tulis sebab tau tak de orang baca. Pastu aku luah kat blog sebab orang2 tersebut takkan tau. Dengan diorang tak pernah luah pun. Sampai kesudah. Sekarang aku zero feeling pun kat diorang. Teringat camtu jelah.

Yang aku fikir. Kalau kita letak semua di media sosial,adakah orang di sana tu menghargai? Macam kes aku,sah2 diorang tu tak tau. Memang aku tak nak pun diorang tahu. Tapi kalau aku tulis pasal seseorang dan dia baca blog aku dan dia tau itu dia pun.adakah dia appreciate? Ataupun dia cuma baca dan berasa bangga. Kalau Gemok pulak,baca ja sentap. Kata aku tak hargaila, malu pasal dia la. Lain yang elok2 aku tulis tu apa? Bukan semua kawan aku tulis dalam blog tau. Cite dia paling banyak sekali dalam ni aku rasa.

Tapi tulah kan. Bila terlalu menghargai..orang tu takkan peduli...

No comments:

Post a Comment