Mari join..:)

Wednesday, January 8, 2014

Kita mulakan 2014 dengan...!

2012 lepas berenti Honda aku start buat tuisyen. Dalam April camtu. Aku join hometuitionjob.com. Alhamdulillah,tak susah pun nak dapat job. Sebab as a part timer,masa yang ada pun malam weekdays n weekend je kan. Weekends kalau boleh aku taknak kacau. Sebab kalau balik kampung takdela kena cancel kelas. Masa tu fikir camni la. Padahal weekends la masa paling sesuai nak buat kelas kan. So start 2014 aku start buat weekend. Sebab aku pun tak kerap balik kampung macam dulu2. Sebulan 2kali. Ok kan camtu.

Sekarang still buat tuisyen jugak. Ada student baru,yang lama pun ada. Alhamdulillah..Masih dipercayai untuk mengajar. Bukan apa,kadang2 orang kurang yakin dengan part timer compare dengan cikgu sekolah. Orang tanya aku dapat banyak ke. Aku senyum je. Sebab aku tak amik mahal walaupun ramai member suh aku letak harga lagi tinggi.

2014. Aku nak stat dengan bisnes baru. Cari orang. Haa takut je orang dengar. Kalau sebut MLM dan cari orang,semua pun takut. Takut dibenci la,takut tak dapat orang dan sebagainya. Percayalah,semua yang join pun takut semua tu. Tapi ada sebab napa semua jadi berani. Sebab mereka ada sebab yang lebih besar dari fikirkan ketakutan tu.

Lagipun MLM ada banyak. Kebanyakan guna sistem piramid. Ni yang tak betul. Aku sekarang join 1whp. Bole google tengok. Ramai yang join sebab modal rendah. RM55 ja. Kalau myvi aku tu full tank la. hehe. Ramai join sebab takde sistem piramid. Ya ada upline ada downline. Tapi takde istilah kita cari duit,upline yg kaya. Kita cari duit,kita la kaya. Lagi kuat kita usaha,lagi masyukkk la.
Kita buat relak2,hepi2. Semua pun hepi.

Aku join pun sebab tengok senior aku buat. Senior masa Unimas. Tapi dia amik civil. Masa final sem dia sama bilik dengan coursemate aku Nana. Dia pun tak kontek aku suh join ke ape.Dia letak status kat fb je. Pastu aku kaji sikit2. Aku mesej dia. Hehe.

Gemok tak bagi aku join MLM. Kalau dia tau mesti dia marah. Tapi aku ni bukan MLM pun. Macam join club je. Takde nak g meeting ke tabletalk ke. Semua pakai hp je.

Ada yg berminat nak tau ke?



No comments:

Post a Comment