Mari join..:)

Saturday, November 2, 2013

Balik kampung.

Deepavali harini mari la pulang ke Soeharto. Huhuhu...

Ada persoalan dalam kepala aku ni. Tadi bakal adik ipar mesej tanya pasal tunang dia. Adik aku la tu. Depa tak contact dah seminggu. Adik aku la yang punya hal. Apsal tah...

Masa keje honda dulu. Pernah borak ngan kak zura pasal masa dia nak kawin dulu. Laki dia keje honda jugak. Dia cita. Dulu laki dia buat keje macam2 masa nak kawin tu. 24jam la keje senang cite. Tapi kak zura wat tak tau je. Yelah,masa tu la nak tengok kesungguhan laki nak kawin ngan kita. Katenye.

Seminggu sebelum kawin. Duit dah ready sume. Dah bagi kat blah pompuan. Tapi pengantin laki pulak hilang. Tak tau mane pergi. Sume orang cari.

Pastu dia muncul balik dan kawin jugak diorang. Dan ada 2orang anak dah pun. Tu berapa taun lepas la yang jumpa tu.sekarang tak pasti berapa dah.

Balik pada adik aku.

Adik aku ni dulu boipren lain. Adik ipa aku ni dah lama suka dia. Pernah datang raya sume. Tapi adik aku tak mau dengan alasan "dia baik sangat..."

Sebelum laki tu dia ada kawan ngan orang penang. Yang tu memang aku tak berkenan langsung. Penah jumpa sekali. Depa ada masalah ape tah sampai laki tu cari aku. Tak lama lepas tu depa putus dan adik aku kata adik ipa tu nak datang minang.

Aku cita ngan Gemok pasal laki tu

Gemok cakap.

Biarlah dia nak bertunang pun. Bukan tak tau dia macam mana. Kalau dia dah kawin takdela boipren dia cari aku ke ape dah kan.

Okey fine. Aku pun fikir camtu.

Cuma aku sian sebab takut nanti mamat tu macam bertepuk sebelah tangan je. Tapi aku tengok okey je dia layan mamat tu. Lega.

Sekarang ni. Dia main cak cak pulak. Jangan pulak dia lari terus masa nak kawin nanti dahla.

Serabut.

Tak nak amik tau boleh?

No comments:

Post a Comment