Mari join..:)

Friday, October 25, 2013

Sifat aku sebenar(baru sedar..huhu)

SIFAT ANAK SULONG...... 1) ANAK MANJA EMAK Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. 2) ANAK DEGIL Anak pertama dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. Semua dia aje yg betul. Dlm ramai- ramai adik beradik dia aje yg betul. Kemahuan dia kuat. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. Kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan. 3) TAK PANDAI PUJUK Memang anak no 1 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia. 4) BERCINTA Dia kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban. 5) HITAM / PUTIH Apa yg dikatakan semua dipegang. Kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi. 6) HATI Anak no 1 ni juga nampak aje keras, tp hati dia lembut. Satu lagi perangai dia tak boleh ditegur. 7) BERDIKARI Very independent. Memang betul. Tp kalau terlebih independent pun payah. Mudah bergaul. Very take care. ARAHAN Anak no 1 ni juga dia payah nk terima arahan. Dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang. 9) PEMAAF & CARING Tidak dinafikan anak no 1 ni pun pemaaf dan caring. Tapi awas jangan bagi diorang marah kalau dioang marah faham je lah. 10) PAKAIAN Nak semua up to date. Semua nak kemas. . w No.1&10 ja macam.kurang tepat.huhu

No comments:

Post a Comment