Mari join..:)

Wednesday, June 19, 2013

Persediaan menghadapi PMR dan SPM 2013.

2 student SPM dan 3 student PMR. Student SPM nampak lebih serius la. Penentu masa depan kan. Yang PMR ni dok main2 lagi walaupun lagi 2bulan je. Kena gigih la walaupun PMR je. Bila result PMR gempak baru konpiden nak tempuh SPM lak kan.

Masa aku PMR dulu. Memang aku study soalan past years je. Especially geografi dan sejarah. Sebab baca buku malas. Jadi cara terbaik study past years dan buka buku untuk cari jawapan or explanation. Aku rasa berkesan juga sebab dapat A. Hehe. Sebab soalan yang kuar lebih kurang je tiap tahun. Kadang2 ulang je.

Lagi sebulan lebih sebelum PMR dan tinggal 3bulan lebih nak SPM ni dok wat kelas intensif la pulak. Persediaan terakhir untuk student2 ku di Penang ni kan. Sekarang aku tambah buat kelas kat rumah aku pulak. Tak ramai pun. Belajar pun math dan add math je. Arab aku bole tolong sikit2 tapi tak ramai pun yang amik arab kan. Rumah aku pun dekat ngan SK&SMK Taman Pauh. Hehe.

Apa persediaan anda?

No comments:

Post a Comment