Mari join..:)

Friday, May 3, 2013

Differentiation & Integration.

Petang Jumaat belajar Add Math? Apakah? Hehehe. Harini kami dok belajar Integration. Start dari last class lagi. Sepatutnya Integration ni Chapter 3 untuk form 5,tapi aku suh diorang terer differentiation dulu baru leh belajar integration. Sebab kan terbalik2 ja dua tu. Kang camna nak check jawapan kan kalau tak tau salah satu.

5class kot belajar differentiation ja. Payah kot topic ni. Pastu ada minima maxima,turning point suma tu. Mau tak pening diorang. Pastu habis chapter tu baru integration. Lagi la pening. Sebab tak dapat tangkap lagi. Tapi bagi aku,biar lambat asal selamat. Kang laju sangat tapi tak faham sia2 ja.

Aku dulu pun selalu konpius. So bila buat tak dapat2 aku padam suma jalan kerja dan buat balik dengan kemas dan berhati2. Kalau serabut kertas tu memang harapan la nak dapat jawapan betul. Dah boleh jadi tips ni. Huhu.

2orang adik aku yang amik Add Math fail. Markah pun memang sentiasa best la. Kagum aku. Camne nak dapat 8/100? Biologi memang serah kat aku la markah camtu. Huhu. Sampai adik ke-4 dia tak amik terus. Adik ke-5 ni amik tapi tak taula lagi result dia. Anak orang diajor adik sendiri terbior. Ish3.

Rasa nak demam ni. Jap gi nak balik kampung dan fetch sekali adik di IKM Manjung+ kolej voka seri iskandar. Perjalanan jauh ni boleh buat mengamuk. Harapla sume okey.

No comments:

Post a Comment