Mari join..:)

Monday, April 15, 2013

Macam ustazah.

Haritu aku pakai baju kurung gi tebiu. Balik dari tu aku singgahla umah makcik Normah. Umah kedua dah kan.

Pastu anak makcik Normah tu. Ala yang aku selalu sebut dulu tu tanya napa aku gi tebiu tak pakai kemeja. Kan gi tebiu untuk keje lasak. Aku cakap sebab aku malas nak iron kemeja. Baju kurung dah aku gosok awal. Dia cakap aku macam ustazah. Uit?

Teringat masa mak aku cuti bersalin adik bongsu dulu. Mak aku kan ustazah sekolah KAFA. Masa tu aku 2nd year balik cuti sem. Area hujung April 2008 la. Balik2 tu mak aku masuk sepital untuk ikat. Mak aku bersalin adik bongsu umur 44 dah kan. Disebabkan aku ja available, adik bawah aku baru habis SPM gi PLKN masa tu,sorang lagi adik pompuan tu macam tak leh nak jaga sangat. Baru 14. Takpela bukan susah pun. 2hari ja. Aku kena jaga adik kecik ja pun. Yang susah part dia mandi la. Sebab dia takut sejuk. Masa mandikan dia tu dia jerit macam kena dera. Apa lah badan besar tapi takut sejuk. Haha.

Pas mak aku kuar sepital dia rehat lagi kat umah. Dia suh la aku ganti 2minggu. Sebab budak ngah nak exam tengah taun so tak belajar sangat Masa tu budak2 cakap. "aik, muka macam ustazah tapi yang ni muda la pulak" Pastu memasing sibuk nak panggil aku ustazah. Aku cakap la jangan! Panggil kak Huda ja. Hihi.

Sebenarnya aku aja tuisyen ni pun aku dok gelar diri aku kak. Tapi diorang yang dok panggil aku cikgu. Layankan saja. Huhu.

Selalu kat mana2 pun orang selalu ingat aku cikgu. Sebab nampak lembut kot? Ehehe. Masa keje Honda pun aku kira cikgu jugak. Sebab? Asal budak baru masuk Honda ja,atau staff baru yang kena masuk training kat AF ja mesti aku yang kena bagi Safety Training. Tu tak masuk kalau ada issue safety pun kena bagi training jugak.

Sekali tu bagi ceramah kat Gemok. Dia sengih2 kat belakang. Begitu juga kawan2 nya. Habis trening ja masuk opis. Aku cakapla kat orang2 dalam opis tu yang aku nervous sangat. Bos aku tak paham. Dia ingat lain. Lantakkan. Huhu.

Mak aku pernah suggest aku jadi cikgu KAFA dulu. Keja takla susah sangat,cuma tanggungjawab la kan. Keja 3 jam ja. Petang. Tapi tak berani la nak amik risiko. Sebab keja ni permanent takleh nak lompat2 keja.

Dulu masa muda sikit pakcik aku bekas TUDM tu suggest aku jadi KAGAT. Kira ustazah la sikit. Hoho.

So apa pendapat korang? Ustazah Udez? Hoho.

No comments:

Post a Comment