Mari join..:)

Friday, March 1, 2013

Rachel anakku.

Tadi baca satu buku yang ada kat rak kat umah tu. Sebaris ngan buku politik ada terselit buku sejarah. Aku kengkadang suka jugak baca buku sejarah. Tapi tak suka kena ingat fakta.pelupa orangnya.huhu

Tajuk buku ni Iskandar bukan Dzulkarnain. Tau kan Iskandar Zulkarnain? Tapi aku pun tak habis baca lagi so tak tau la dia cite pasal apa. Setengah buku pun tak habis lagi.

Baiklah. Permulaan buku start dengan Nabi Adam sampai yang aku baca la ni Nabi Musa. Kalau aku ngah "cuti" memang tak bergerak la sampai malam habiskan baca. Sangat menarik baca kaitan antara nabi2 ni. Dulu masa kecik mak aku ada satu buku tebal ni pasal sejarah nabi2. Tapi yang aku ingat pasal nabi Muhammad. Masa mak dia ngandung kot. Dia mimpi pokok besar yang bercahaya. Selebihnya aku tak ingat.Masa tu aku darjah 1 kot.

Sampai cerita nabi Yusuf. Adik beradik dia 12orang lelaki,sorang pompuan. Ayah dia Nabi Yaakub kawin dua. Bini tua nama Liah.Mak nabi Yusuf nama apa? Rachel atau disebut Rahil. Tetiba aku teringat cita Indon My Heart yang ada Irwansyah,Acha septriasa ngan Nirina Zubir. Nama Nirina dalam tu kan Rachel tapi diorang sebut Rahil.

Apa motifnya? Aku nak buh nama anak pompuan aku Rachel leh tak? Kihkih.

Rachel bin Mohd R******. Huhu.



No comments:

Post a Comment