Mari join..:)

Saturday, March 16, 2013

Bila perempuan bergaji lebih,lelaki mati pucuk

Aku terbaca kat Yahoo Malaysia tadi,okey la petang semalam la sebab harini da Sabtu.

Bila isteri bergaji lebih suaminya rasa insecure dan mencari produk yang err..untuk rumah tangga la. Macam selalu aku dapat emel dalam spam pastu terus delete je tu. Hisy. Salah target la.

Kajian ni diorang buat kat US kot. 21% isteri bergaji lebih dari suami. Kat Malaysia tak taulah kan. Aku bukan orang statistik.

Pendapat aku. Dalam Islam dah menetapkan yang isteri haruslah menghormati suami. Maka walaupun isteri bos di tempat kerja,balik rumah suami tetap bos. Rasulullah pun pernah cakap. Kalau manusia boleh sujud pada manusia lain, nescaya aku perintahkan isteri sujud pada suaminya. Lebih kurang camtu lah.

Bagi aku lah. Kalau hormat menghormati ni wujud rasanya takdela boleh wujud senario ni betul tak? Cuma harap lelaki tak ambik kesempatan la buat bini dia macam alas kaki pulak.

No comments:

Post a Comment