Mari join..:)

Wednesday, March 6, 2013

Al-Ma'thurat.

Pagi tadi tengah siap2 nak ke kerja, sekolah berhampiran ada bacaan ayat Al-Quran. Ada hari2 dia jugak kot. Aku dok situ dah dekat 2 tahun tapi boleh tak pasan pulak hari apa.hehe.


Masa tu dok fikir, eh ni surah apa eh.Macam biasa dengar pulak ayatnya. Sampai la ayat ni:

 
Yang belah kanan la sebab pagi kan. Oh..mathurat rupanya....
 
 
Dulu masa sekolah ma'thurat ni ada la pagi petang kan.Eh ke hari minggu je?Huhu tak ingatla.Tapi aku jarang dapat ikut. Masa Form 1 ja kengkadang dapat.Napa kengkadang je? Hehe..Masa Form 1 kena gi surau awal.Takleh lambat.So merasa la jumpa sesi Mathurat tu. Tapi jumpa pun,aku selalu terlelap. Kengkadang sedar2 je dah habis.Kahkah.
 
 
Dulu masa form 1 jenis mengantuk luar biasa.Aku pun tak paham. Macam kau berdiri pun boleh tertido. Serius menakutkan. Kengkadang tym semayang jemaah pun boleh tertido.Gila.
 
 
Masa Form 2 aku selalu gi awal sekolah pastu baca mathurat sendiri dalam kelas. Rasa best je.Macam hidup haritu rasa lengkap. Urusan pun jadi mudah je. Seronok pulak.Tapi tak lama.Pastu lama2 jadi malas.
 
 
Sekarang ni aku tak la amalkan sangat sebab dulu pun malas,sekarang apatah lagi.Huhu.Tapi kengkadang boleh timbul rindu pulak. So balik rumah sekali tu aku ambik satu buku mathurat dari almari.Amik yang dah buruk je.Jadi la. Pastu terbiar je dalam kete.Adoiyai.
 
 
Pastu. Terfikir, eh manala tau kalau ada apps kan mathurat ni.Pastu google tengok2 ada.Perghh terbaik.
 
Ni logo apps dia.
 
 
Gi je www.m-mathurat.com. Leh download terus ke henfon anda. Saya dah,anda bila lagi? (cewah ayat)
 

No comments:

Post a Comment