Mari join..:)

Wednesday, January 16, 2013

Saya gadis promoter.

 
 
 
 
Bila tengok promoter kat supermarket, aku teringat kenangan dulu.
 
 
 Aku pernah jadi promoter kat Giant Teluk Intan. Produk yang aku promot ialah di bawah:
 
 
 
 
F&N Fruit Tree Twin Pack. See? Harga dia RM8.88 je instead of lebih kurang RM10 for 2 bottles.
 
 
Aku ni memang kaku di depan kamera. Lebih lebih lagi di tempat ramai orang boleh tengok. Jadi pose skema sebegini jelah mampu dibuat.
 
 
Teka how much I get for one day?
 
 
RM80.
 
 
Tapi penat woo berdiri dari kol 9 pagi sampai 9 malam. Eh yeke 9 pagi.Ke 11 pagi. Entahla. Tak ingat. Hehe
 
 
Perasan tak tulisan Fruit Tree kat atas tu macam senget? Haha.Salahkan tiang yang menyokong tu sebab tak leh nak jadi sama panjang. Sebab satu tu ada penyenggat satu lagi takde. So satu tu kena sumbat dengan kertas supaya dia tak terjerumus terus ke dalam lubang.Terjerumus.-.-"
 
 
 Yang lawaknya masa aku jaga gerai ni. Junior Taayah lalu kat situ. Pastu dia boleh datang tegur. Eh,ni kak Huda kan? Pastu kami borak la sikit sikit. Dia cakap dia bakal doktor. Pergh. Dasat. Aku sebagai senior pulak promoter je?! Sian.
 
 
Yang bestnya malam Ahad tu. Ayah aku datang. Dia jadi one of my customer. Padahal memang ayah aku tak pernah beli kot air camni.
 
 
 
 
Aik?Tukar orang pulak?Huhu.
 
Kerja ni aku harus selesaikan untuk 2 minggu. Tapi minggu ke 2 aku tak dapat pegi sebab keja Sabtu. Maka aku suruh adik aku ni ganti.Huhu
 
Yang baju biru ialah adik aku yang lain iaitu Alip. Hoho. Gambar ni kena hantar kat boss. Adik aku ni manja sangat okey. Dia suruh aku tunggu dia. Kena tolong dia berkemas semua. Aku buat sorang je takpe. Hoho konon berdikari sangatla Huda tu. Sukati ja kata orang.
 
 
 It was a good experience actually. Sebab aku ni pemalas tak la rajin sangat. Segan bergaul dengan orang ramai. Tak berapa peramah. Jadi bolehla boost sikit confidence nak bercakap dengan orang tu.Hehe kononnya lah.


Teringin nak buat aktiviti camni lagi. Sapa ada vacancy mana-mana bolehla panggil aku.Huhu
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment