Mari join..:)

Thursday, January 3, 2013

Beli Belah di Tesco Taman Sembilang

 
Semalam balik kerja terus pergi Tesco kat Taman Sembilang. Stok nescafe 3 in 1 dan biskut lemak dah habis. Wajib beli.
 
 
First time pegi situ beli belah.Sebelum ni pernah masuk sekali.Tapi pegi makan je.Member je beli barang. So jadi macam rusa masuk Tesco semalam.
 
 
Cari biskut lemak Hup Seng kat Tesco tapi tak de yang elok.Ada 4 je tapi semua tak elok. Ko pegang pun leh rasa biskut dalam tu semua dah pecah pecah.
 
 
  
 
Aku pakai bakul je. Barang pun cinonit je nak pakai troli bagai. Buat segan je. Kalau pandai, teka apa yang ada dalam plastik tu?Huhu.
 
Hint: Harga RM1.55
 
 
Tapi aku ada sesuatu nak tunjuk dulu.
 
 
Haa, aku beli green bag ni. Tapi yang kaler ijo (hijau) punye. Sebab RM0.99 je. Hehe
 
 
Aku nak galakkan semua kengkawan aku beli dan guna beg ni. Especially kalau barang tak banyak la. Kalau nak buh beras dalam ni memang rabak la kan. Tips yang boleh digunapakai. Taruk beg ni dalam kereta/container motosikal setiap kali balik dari membeli belah.Letak elok elok la supaya tak menyimpan habuk eh. Kenapa nak taruk kat situ? Supaya kita tak lupa. Manala tau tetiba nak shopping. Pastu beg hijau tinggal rumah. Rugi la kan. Memang la plastic bag 2 kupang je. Tapi demi alam sekitar, marilah menyelamatkan beg plastik okey. Sekian dari duta Tesco.
 

 

No comments:

Post a Comment