Mari join..:)

Wednesday, January 16, 2013

belajar menjahit part 1.

Hoho. Ofis aku kan banyak makcik makcik kan. Habis la kalau diorang baca ni.Tapi masalahnya bos aku sendiri yang cakap diorang ni makcik makcik.Nak salahkan sape?Huhu.


Sorang tu pandai menjahit.Cakap je nak apa.Semua pun boleh.Jahit orang ja takleh kot. Memang terer la. Dah tu siap boleh buat bisnes. Kat kilang ni sapa nak order beg ke purse ke order kat die je. Dan disebabkan itu, orang lain dalam ofis ni pun rajin jugak belajar jahit. Termasuk orang sebelah.


Aku ni jenis tak bergaul sangat ngan diorang. Kalau diorang sembang beramai-ramai, tengok baju baru ke seluar baru ke aku tengok camtu camtu ja. Pastu ngadap komputer. Atau buat kerja yang ada. Bukan jenis nak menyombong. Tapi aku rasa awkward nak join sekali. Lebih lebih lagi kalau ada orang sebelah.


Ok takyahla intro sangat.


Haritu aku tetiba dapat idea nak mengait. You know mengait. Yang nenek nenek selalu buat dok atas kerusi orang tua pakai spek ada tali sambung tu. Huhu perumpamaan sangat

 
Kengkadang aku tetiba ja dapat ilham nak buat sesuatu. Contoh macam nak mengait ni la. Suddenly terfikir, aku nak mengait la. Kalau depan komputer terus je google cara mengait, bahan-bahan diperlukan. Pastu harga jarum kait,jenis jarum kait.
 
 
Pastu kan, aku cakap dengan Gemok. Balik kerja aku nak singgah A tu Z beli barang. Pastu dia tanya, "Nak kawen dah ke pegi A tu Z?"
 
Pada sesapa yang tak tau, A tu Z tu nama penuhnya A tu Z Wedding House. Jadi paham kan maksud soalan dia tu.
 
Tapi aku tak bagitau dia aku nak beli barang mengait. Sebab aku ni kengkadang (macam selalu ja?) suka bagitau dia nak wat ini nak wat itu pastu tiba tiba senyap tak jadi. Aku rasa dia pun dah fed-up ngan perangai aku ni.Huhu. So bila dah jadi, atau sekurang-kurangnya nampak hasil sikit baru aku bagitau dia. Macam jual VCO gak. Lepas dah kompem aku memang akan jual baru aku bagitau dia. Huhu
 
 

Sibuk je Gemok ni dalam entri aku kan. Tetiba teringat malam tadi dia sibuk nak pakai mask. Pastu aku bagi dia ni. Sebab ada dalam beg aku. Motip taruk dalam beg?Haha
 
 
Dia semangat no nak pakai. Siap pakai snowcap sebab nak tahan rambut dia jangan bagi kena mask.Pastu suh aku tangkap gambo dia. Masa tu mak dia sibuk kat luar rumah. Mak dia masuk je dia pegi kejar mak dia pastu tunjuk muka dia yang tengah cantik tu. Sah sah la mak dia terkejut. Siap cakap Setan.Haha. Pastu mak dia kata ada macam muka babun. Padan muka..wek..
 
 
Yang lagi best, aku balik rumah tu dia tak bukak lagi mask dia. Dah lewat sangat. Pastu masa bukak dia cakap dengan aku.
 
 
Gila pedih kot tarik mask td.paling pedih kat misai, bulu kening dgn janggut.xmau pakai dh!.xkua putih2 pn.
 
 
Haha.Aku gelak sorang sorang. Aku pun rasa benda yang sama masa first time pakai aritu.Jadi nak dia rasa sama.Hoho.Jahat jahat.
 
 
Balik pada menjahit. Jauh benor melencong.Aku memang nak pegi dah A tu Z pastu aku teringat yang dulu mak aku memang ada mengait. Jadi baik aku pakai je barang barang dia ye tak. Buat pe nak beli baru kalau aku pun baru nak belajar kan. Kalau tiba tiba malas nanti tak membazir.Hihi.
 
 
So guess what?
 
 
Sampai sekarang pun tak start apa mengait tu.
 
 
 
Bersambung.

No comments:

Post a Comment