Mari join..:)

Friday, December 7, 2012

Whatsapp nak expired?




Dulu masa baru pakai Android (dok ulang dari semalam mesti orang menyampah padahal pakai Y je bukan pakai Galaxy S3 macam ayah ok fine saya miskin) saya rajin juga ber-whatsapp. Selalu whatsapp dengan Gemok je tapi kengkadang ada jugak whatsapp dengan membe perempuan sekola.Membe laki nanti Gemok marah sebab ingat aku menggatal.-.-




Lepas tu lama lama bila dengan Gemok dah tak seperti dulu(background lagu Forteen), aku dah jarang topup. Jarang buat Internet, jarang bukak Whatsapp. Maka tak tahu la perkembangan semasa ni. Sampai la semalam....



Bila topup RM10, anda pengguna Hotlink akan dapat 5 min free call sampai 11.59 p.m dan 60 min free call dari 12 a.m until 6 a.m. Jadi aku mengambil kesempatan untuk call sorang member ku ini. Aku rajin whatsapp ngan dia jugak. Dia ni kira penasihat aku la. Then dia bagitau aku yang whatsapp nak expired dan dia kata whatsapp dia expired dalam bulan 6 next year. Aku yang tak tau pape ni mesti la terkejut kan. Then dia bagitau cara nak check.


Whatsapp-->Settings-->Account-->Payment Info


Hasilnya seperti di bawah:


 
 
 
Free trial tu untuk setahun. Jadi sebab aku beli tarikh tu, maka kira lah setahun selepas tu kan. Terasa dah tua handphone ku ini. Hurmm..
 
 
 
 
Oh ya, member aku tu ada jugak pesan kat aku ada prank message yang disebarkan berbunyi "send this message to 18 people and you will get free bla bla bla. Sebenarnya aku ada dapat mesej tu tapi aku ignore sebab ada ayat "send to 18 people and you bla bla bla" haha. Aku memang tak suka baca forwarded message ni sowie. Oh ya, prank message tu tipu. Kalau hantar kat 18 orang pun, korang still kena bayar. Aku rasa fakta kawan aku ni boleh dipercayai sebab takkanla diorang nak bagi free sebab sebarkan message je kan.
 
 
 
 
 


 

 
 
Sedih.
 
 

No comments:

Post a Comment