Mari join..:)

Wednesday, December 26, 2012

Maut disebabkan hadiah.

Tengahari tadi baca Kosmo online. Ada satu artikel pasal remaja lelaki berumur 16tahun accident. Dia baru beberapa hari dapat lesen dan mendapat hadiah Honda CBR daripada ayahnya. Gile ah. Aku mesej Gemok bagitau. Tapi biasalah. Laki kan tak kisah sangat mesej cenggini. (yeke?)

Dalam kul 8 malam tadi,mak aku kol. Ada la halnya. Pastu dia tanya ada kontek adik aku Dila tak. Dia bising sebab adik aku yang baru jatuh moto tu dengan luka luka lagi boleh bawak moto tu pegi Balakong dari Klang.

Habis perbualan,aku cite dengan mak Gemok pasal adik aku tu. Pastu makcik cite pasal sedara adik ipa dia eksiden kat Penang baru umo 16. Dah selamat disemadikan jam 10 pagi tadi. Terkejut la aku.Sebab memang aku tertarik bila baca berita tu.Menyayat hati kot. Rupanya orang yang sama.

Makcik Normah cakap dia pakai helmet RM4000 tapi masa eksiden tu kepala dia yang kena dulu. Tak taulah kalau dia pakai tak betul ke kan. Moto tu memang baru sangat.Ayah dia memang kaya la. Adik beradik 2orang je. Dia bongsu dan rapat dengan emaknya. Kata emaknya dia selalu mintak pendapat arwah nak pakai baju apa,tudung kaler apa.Lebih kurang perunding imej la.Pastu siap dah beli baju sekolah 4 pasang. Memang sedih sangatla.

Aku yang mendengar ni memang ngeri la sebab aku memang fobia bawak moto. Dengar benda camni lagila tak berani bawak.Lesen buat hiasan jela. Haritu pun kena gesel dengan lori lebam dah belakang.Kalau bonceng moto orang memang aku dok ngucap je.Lagi lagi bila nek 125zr.Sebab laju sangat aku rasa.Nak nak bila naik Jambatan Pulau Pinang. Rasa macam angin nak tolak hang masuk dalam laut. Sekian bebelan. Pandu selamat jiwa cermat.eh terbalik.

No comments:

Post a Comment