Mari join..:)

Thursday, December 27, 2012

Kurus sepertiku.

Sejak aku masuk sekolah menengah tahun 2000 dulu,kan start duk asrama kan. Masa tu makan sehari 6 kali. Sarapan, rehat pukul 10,lunch,minum petang after prep,dinner,minum malam after prep. Memang gemuk la. Aku sendiri perasan. Sebab bila compare gambar masa sekolah rendah ngan sekolah menengah memang beza. Tu tak masuk perubahan selepas puberty lagi tuh.Aduh segan nak taip kenyataan ini.
 
 
Selepas itu,masuk matrik kan. Kan dekat Gopeng je. Dari umah aku dalam 20 minit je kot.Ayah aku pun senang hati hantar makanan bila mak masak sedap sikit.Makanan kat matrik sendiri memang sedap dah. Tak caya tanyala mana mana student matrik.Kafe semua kolej matrik kat Malaysia ni memang menyediakan makanan yang sesedap. Makanya berat aku naik lagi. Baju kurung pun dah ala ala sendat jugak.Sampai orang tegur, "ko bahagia sangat eh duk sini?"
 
 
Masuk Unimas. Dari first year sampai kesudah,aku dapat tingkat paling ataaaaaas je. Walaupun kolej aku dekat sangat ngan fakulti,tapi semput gak la naik tangga.
 
 
Keja Honda setaun. Aku start mengurus dalam bulan 9 kot. Aku pun tak sedar. Cuma sekali tu lepas lama tak jumpa selain kat kilang, dia cakap aku kurus sangat. Pakai uniform kan. Jadi kurus pun nampak gemuk.Sebab uniform dia jenis tebal. Mak aku cakap normal sebab dia dulu pun macam aku. Sebelum kawen dia berisi (dia ada tunjuk gambar).Lepas kawen je terus kurus sampai sekarang. Lepas jumpa mak aku Gemok cakap dengan aku, aku macam mak aku sangat. Jadi tua nanti pun aku akan kurus jugak. Saadah (adik aku no 4) katanya ikut ayah.Maka dia akan gemuk macam ayah.Sukati die je.Huhu
 
 
Kawan Unimas tengok gambar kat FB, katanya aku tinggal tulang je. Melampau tau Amsal. Hiperbola sangat.
 
 

Ni masa Unimas. Takde gambar dah nak buh untuk compare.Hehe
 
 
 
Ni 2-3 bulan lepas.
 
 
Huhu entahla.Lagi entri takde motip.Huhu
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment