Mari join..:)

Wednesday, December 26, 2012

K-Pop dan Saya.

Aku tak ingat dalam entri dolu dolu aku ade cite tak pasal aku ni gila K-pop masa Unimas. Kalau kat facebook memang ramai maklum kegemaran aku ni.Sampaikan kawan lelaki aku cakap dengan kawan lelaki yang lain "ko kalau nak ngorat huda kena jadi k-pop la.." ade ke patut?


Dulu kan aku suka sampai tahap nak cari suami Korea jugak kan.Siap cakap kat mak lagi. Aku cakap camne taw.

Aku: Nanti mak jangan terkejut dapat menantu Korea.
Mak: (Juih bibir)


Mak tak restu.-.-


Aku pernah buat entri Kenapa orang minat artis Korea sangat kan. Kalau ikut statistik yang dibuat sendiri, 80% student perempuan dari sekolah rendah hingga Universiti memang gila k-pop. Kalau tengok playlist memasing,confirm ada jugak lagu Korea.Tapi kenapa student?Sebab mengikut kepada diri sendiri dan kengkawan,lepas kami tamat pengajian dan bekerja, kami dah semakin kurang berminat kepada k-pop.Dah jadi so-so dah.Tak macam sepupu sepupu aku yang 12-13 tahun 3 orang tu,kalau bukak TV nampak artis Korea, semua jerit jerit macam syok masyuk sangat.Sampai mak-mak sedara menyampah.Mujurlah aku ni jenis gila k-pop dengan kengkawan je.Sebab aku cucu paling tua,takde kawan sebaya di kampung,maka minat aku terserlah masa kat U je.Balik umah tak nampak sangat.Walau bagaimanapun,laptop aku masa tu memang penuh cita Korea,MV korea,gambaq Lee Joon,lagu Korea.


Baiklah, nak buat senarai artis yang aku minat.


1. Dong Bang Shinki (DBSK)

Juga dikenali sebagai Tohoshinki di Jepun (singkatannya TVXQ). Ahli kumpulan:
  • U-know Yunho (Ketua Kumpulan)
  • Micky Yoochun
  • Hero Jaejoong
  • Max Changmin
  • Xiah Junsu
 
Nama diorang pelik sikit. Wajarkah aku bercerita asal usul nya di sini?Huhu
 
 
Group ni boleh kata yang paling berjaya dalam sejarah groupies Korea. Sebab sampai zaman perpecahan diorang pun, diorang memang berjaya gila kat Korea dan Jepun. Lagu boleh kata semua best. Drama yang diorang berlakon pun best.Sekarang ni group ni ada lagi, tapi tinggal 2 orang je. 3 orang lagi dah buat group baru bergelar JYJ (Jaejoong,Yoochun,Junsu)
 
 
TVXQ sekarang.

JYJ
 
 
Biasa dalam group kan,mesti ada sorang favourite member kan. Tapi dulu aku memang takleh decide sapa favourite member aku dalam DBSK. Sebab semua pun suka. Cuma yang paling aku tak suka Xiah Junsu. Sekarang bila dah jadi JYJ terus tak suka JYJ sebab ada Junsu. Huhu
 
Oh ya, Jaejoong dan Yoochun sekarang masyuk jadi actor. Cairrrr mak.
 
 
 
2. Super Junior
 
 
 
Masa aku minat gila diorang dulu, diorang still ada 13 ahli. Mula mula tu aku memang tak minat diorang ni. Tapi lepas tengok satu TV show ni, terus minat sebab kelakar sangat.
 
 
Exploration of Human Body
 
 
Ahli diorang:
1. Leeteuk
2. Shiwon
3. Heechul
4. Shindong
5. Eunhyuk
6. Sungmin
7. Kangin
8. Kibum
9. Ryeowook
10. Hangeng
11.Donghae
12.Yesung
13. Kyuhyun
 
Dasat tak? Dasat tak?Hehe
 
Sekarang tinggal 12 ja sebab Hangeng ada masalah dengan SM Entertainment dan balik China. Dengarnye berjaya gila kat sana.
 
Selain tu, diorang ada pecahan jugak. Super Junior M, Super Junior KRY dan Super Junior T. Dalam Super Junior M ada tambahan 2 orang dari China iaitu Zhou Mi dan Henry.
 
 
 
Tayah cite banyak sangat la. Aku minat sebab memasing ada personaliti yang best. Lagu dia ok, tapi tak sebest DBSK dan Big Bang la pada pendapat aku.
 
 
Favourite member aku:
 
 

 
 
 
3. Big Bang
 
Sampai sekarang aku memang gila Big Bang. Dulu masa gila DBSK, aku ada tengok majlis award Korea ni. MAMA kot. Pastu dok syok ingat DBSK yang menang kan,tetibe dia announce Big Bang. Pastu aku cakap "Sapa plak Big Bang ni.Sibuk je." Pas kenal, ok memang patut menang. Sekarang dah jadi kipas-susah-mati (die hard fan) diorang pun.Hee
 
 

 
 
Fashion diorang memang unik sikit. Tu pasal la diorang spesel.Huhu
 
 
 
 
Bersambung lah. Tetiba malas.Heh

 
 
 
 
 
 
 
 

 

No comments:

Post a Comment