Mari join..:)

Friday, December 28, 2012

Effect daripada Bad Day.


 
Semalam kan bad day aku kan. Yang kaki aku kena hempap troli tu.
 
 
 
Aku pun mencari la minyak gamat semalam sebab takut berdenyut denyut pulak malam nya tu. Aku benda camni memang jarang ada. Panadol dan plaster ada la. Alhamdulillah ada member sorang bawak. Maka boleh buh plaster. Aku rasa macam esok lusa ok la ni. Aku kan clumsy memang biasa la cedera ni. Pastu salah aku jugak sebab tak pakai safety shoes kan.Masa tu aku pakai selipar. Apakah? Dulu jaga industrial safety dok ceramah kat orang suh pakai PPE sekarang sendiri yang tak pakai PPE. Memang nak kena la.
 
 
 
Tapi semalam, sebab nak mengelakkan orang yang buat tu rasa bersalah. Aku buat buat macam takde ape. Dan rasanya macam ok dah.
 
 
Tapi tak setel lagi masalahnya.
 
 
Aku semalam balik kerja pegi gerai jugak. Gigih sungguh. Pastu semalam budak budak tu main api. Dalam pukul 10 camtu diorang dah padamkan dah api tu. Tetiba marak balik. Walaupun tu tanah kosong, tapi kalau merebak ke kilang berdekatan camne kan. Sape pulak nak bertanggungjawab tu.
 
 
Jadi aku jadi bomba jap dengan adik dan sepupu Gemok. Bila memijak aku rasa belah situ membengkak dah. Adoi mak. Mula mula pakai air. Tapi tak jalan. Sebab orang yang nyalakan api tu buh minyak. Buh pasir baru ok. Huhu bomba sangat. Tu pun nak cite.
 
 
Pastu kaki dah makin sakit. Keta aku kan manual kan. Masa tekan clutch adoi mak. Sakiiiiiitttt.
 
 
Pagi ni g kerja gak. Aku ngah berkira-kira petang ni nak pegi klinik panel ja.Nak mintak MC malas. Sebab dok rumah pun bukan ada apa. Dok ofis leh gak ber-blog.Hihi.Ngegeh.
 
 
Dahla, nak sambung meraung dalam hati.Harapla tak kena banyak berjalan harini.
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment