Mari join..:)

Monday, January 17, 2011

mimpi yang scary.

mase aku kecik2 dulu,aku selalu mimpi jatuh dari temmpat tinggi.sangat selalu.boleh kate tiap2 malam. orang cakap,kalau mimpi macam tu,kita akan gagal dalam apa yang kita nak capai.kemudiannya,dah besar ni barulah aku tau,rupa-rupanya itu adalah petanda gangguan syaitan.selain daripada tu,tanda2 gangguan syaitan adalah apabila kita mimpi kena patuk ular yang orang selalu cakap,konon2 ade orang nak masuk minang.well aku pernah jugak mimpi kena patuk ular,tapi i'm not happy with it.sebab aku dapat rasa itu memang adalah gangguan setan sebab ular tu warne itam pastu aku rasa takut sangat.

mase aku mimpi ular tu, awal tahun 2010.akhir tahun 2010 hari tu,my dad ajak kami satu family dinner kat kampong gajah.mase tu,aku ingat dinner rasmi.so aku tanyela,nak pakai baju ape.ayah aku gelak sambil cakap,pakai baju biase je.bukan dinner penting.yang herannye,kenapa kg.gajah.selalu kalau pegi shopping baru dinner kat luar.tu pun whether teluk intan or kampar.tapi go on jelah.bukan aku yang bawak kete.mase tu,kat rumah ade aku,azam,alif,adik+parents aku je.jadi lepas maghrib kami pun bertolak.hujan lebat pulak mase tu.

pastu,sambil makan ayah asyik tengok jam.selalunya kalau malam ayah mesti nak balik awal sebab nanti nak keja malam.tapi malam tu,ayah saje lambat2 sebab katenye kawan dia nak jumpa pukul 9.30 kot.yang herannye satu lagi,kalau nak jumpa kawan,kenapa kitorang semua kena ikut.selalu die pergi sorang je.

akhirnya....

barulah kitorang tau,rupa-rupanya malam tu kami pergi berubat.macam dalam entri sebelum2 ni,aku pernah sebut pasal kami sekeluarga kena buatan orang.malam tulah baru kitorang tau hal sebenarnya.sebelum tu,ayah selalu mengadu dia sakit kepala.kalau tak silap,sejak kami pulang ke kampung menghadiri kenduri kahwin sepupu mak aku kat Felda Gedangsa awal Disember lepas.ataupun mase hantar apis daftar kat Poli Behrang minggu sebelumnya.lepas tu,ayah ada pergi rumah Wah aku kat kampar 2kali untuk berubat guna limau.tapi tak berhasil jugak.

pakcik a.k.a "kawan" ayah aku tu cakao,kami yang kat rumah je yang kena.sebab "benda" tu ditanam depan rumah.(ok bayangkan perasaan aku mase tu-scary!!!)dia siap cakap,ade benda dalam aku.pastu lepas die keluarkan,dia tanya,aku ada nampak apa2 tak kat sebelah kiri aku,then aku cakap, ada.macam bungkusan hitam.then,dia keluarkan satu lagi and "letak" kat sebelah kanan.dia tanya,ada nampak tak benda kat sebelah kanan aku tu.dia cakap lagi,benda tu maybe menakutkan sikit la.terus aku cakap tak nampak.memang aku tak nampak,tapi aku memang tak nak nampak.kalau nampak bungkusan boleh tahan lagi.kalau nampak hantu tak rela lah I.huhu.

mase dia "scan" mak aku pulak,mak aku cakap dia selalu dapat lebam2.kemudian dia tanya mak aku asal mane.katenye pulak,mak aku dibuat oleh orang lain pulak.haih,scary.aku tulis kat blog pasal ni bukanlah sebab ape.tapi aku heran dengan manusia ni.bukannye orang kafir.orang Islam.tapi kenapa nak kawan dengan setan.kalau tak puas hati,cakap.kalau dah tak dapat,redha jelah.kan Allah Maha Tahu ape yang baik ngan tak baik.aku sangat geram sekarang sebab ayah aku dahla ada darah tinggi.tambah dengan benda2 mengarut tu,boleh bawak maut tau.aku fikir,memang patut kerajaan nak buat akta jenayah sihir tu.biar kena buang negeri terus.kecik2 tak nak mati dah tua menyusahkan orang.

No comments:

Post a Comment