Mari join..:)

Saturday, May 8, 2010

menang loteri.


tadi tengah baring baring ternampak ni dalam kotak:




aku curious.ni kad ape ni?kad kawen ke kad tunang ke kad birthday ke?apsal tulisan depan tak lawa?pastu takde alamat dan setem lagi.camne die sampai.curious curious.


JADI AKU BUKAK.



HASIL?


LALU AKU MELIHAT ISI DI DALAMNYA:




paham tak tulisan tu?okey lah aku tolong translate:

Assalamualaikum,
S'mat berpuasa & berhari raya.makanlah kuih muih yang emak kirimkan ni ya!
Salam sayang & rindu dari kami sekeluarga..

Izzah            Apis
ALif             Dila
Azam           Mak&
Saadah        Ayah

1 Syawal 1427.



aku dah ingat.nilah kad raya pertama yang aku dapat semasa beraya di perantauan.perantauan la sangat.padahal dalam malaysia jugak.cuma ada laut je tengah tengah.eh silap.sungai(bak kate orang kat pejabat agama kampung gajah mase ayah aku nak tolong amikkan borang baitul mal hari tu).tulah mase first year gatal tak nak balik.lagipun mase tu kawan kawan baikku amsal dan intan tak balik jugak.jadi tak la rase sangat tak balik tu.lagipun tahun tu beraya sakan la jugak.first raya pergi jalan jalan rumah kawan2 intan.aku tak kenal pon.main pergi je.janji diorang tak halau dah.haha.oh.teringat mase tu ade mamat hensem pakai baju melayu pink beraye sekali dengan kitorang.eheh.*kenyit mata*pastu raye ketiga join budak2 silat pulak beraye.ni lagi dasat.dari pagi sampai malam baru balik.tu pun dah dekat pukul 12 malam dah.aku dapat satu pengajaran mase tu:JANGAN MINUM AIR GAS.LAGI LAGI DALAM KUANTITI YANG BANYAK.bayangkanla.dari pagi sampai malam berapa rumah yang kitorang pergi tu.tiap2 rumah hidang air gas.adoii..raye kelima pergi beraye rumah budak kelas pulak.cik beb.dia siap bawak van lagi tu nak bawak kitorang semua.sebelum pegi rumah dia pergi rumah ajid dulu.oh kali ni dua rumah je.jadi tak minum air gas banyak pun.hehe.



eh eh.macam mood raye pulak.sebenarnya mase tengok kad di atas tadi mood ade macam terharu sikit.yela,aku kurang rapat sikit dengan mak tak macam dila dilot kuat kentot yang cerita pasal semua pakwe die kat mak.aku teringin gak nak bercerita pasal pakwe dengan mak,tapi malangnye aku tak pernah ade pakwe.=.= 

lagi satu,perasan tak kata ganda berirama "kuih muih" itu?kata ganda bermakna berganda.banyak.lainla kalau sebut kuih.tu maksudnya sikit je.macam selalu kita beli rm1 dapat tiga ketul karipap tu.haa macam tu la.tulah mak aku.dari aku sekolah asrama lagi dia selalu bekalkan macam2 hasil air tangan dia sendiri.tak kisahla kacang botak ke tempeyek ke kerepek ubi pedas ke kerepek pisang pedas ke or goreng pisang sekalipun,memang best.dan BANYAK.banyak means boleh makan dengan kawan2.jadi aku ade banyak kawan.eh eh tak.kawan2 aku semua suka air tangan mak aku.haa korang jangan fikir diorang suka sebab free ok.husnuzzon la sikit.ish ish.ni la namenye piranha.semua makanan akan lesap dalam mase beberapa saat je.ingat tak geng2 RBBC ku sekalian?

oh berbalik kepada kad tadi.tengok,aku kalau dapat membebel tak ingat dunia.ish ish ish.jadi nye,mak aku kirim kueh mazolla,kueh kelapa(tak tau name die yang penting berasal dari kelapa) dan almond london kalau tak silap.aku nak soto,tapi kalau pos nanti aku dapat ulat je so tak pelah. pastu konon2 tak sedih sebab tak balik raye tapi tahun depannye semangat nak balik.bukan ape,I tak lalu la makan masakan sendiri.hehe.

oh,baru ingat kenapa kad tu takde alamat.sebab kad tu ade dalam bungkusan yang mengandungi kueh mueh tadi.kire lebih kurang surat layang la ni.teringat masa besday aku keberapa eh.17 kot.mase aku tidur mak aku pelan2 pegi letak kad sebelah katil.padahal aku sedar tapi pure pure tidur sebab tak nak kantoikan mak sendiri.bagus kan I ni?terima kasih terima kasih.aku tau tu.*peace*

hmm faktor seterusnya yang membuat aku terharu (eh macam jawab esei sejarah kan?cikgu suhaimi sila terharu..^_^) adalah name name di bawah tulisan tangan mak aku tu.diorang tulis sendiri tu.mase tu alip tak pandai beza hurup besar kecik lagi sebab tu huruf "L" pon hurup besar walaupun hurup kedua.izzah tu tak taulah die tulis sendiri ke tak.sebab mase tu umur die baru 5 tahun.comel je.memang terharu habis.rase macam kakak paling bertuah dalam dunia.hehe hiperbola sikiiiiiit.


MY FAMILY: YOU GUYS ARE MY LOTTERY!!!!


No comments:

Post a Comment