Mari join..:)

Saturday, May 29, 2010

kenangan jalan kaki pegi sekolah

sejak tanam2 anggur ni,aku selalu memberi perhatian kepada 2 orang adikku yang masih di bangku rendah sekolah renda itu, yakni alip dan izah.bukan ape, biaselah manusia suke teringat cerite lame2 lepas tu sedih sebab teringat putus cinta la menyesal sebab tak luahkan perasaan la gelak sorang2 sebab teringat cite jatuh longkang la.ok tu sume bukan kisah aku eh.aku tak pernah jatuh longkang kat sekolah rendah.kat unimas pernah.eh eh bukan jatuh.tergelincir la huda.ape la ko ni.

lepas tu teringat kenangan basikal lama aku yang dah berkarat habis tu.lame basikal tu bertahan.dari aku darjah 1 lagi.aku ingat lagi mase tu walaupun pendek tinggi tapi aku nak basikal tinggi2 jugak.sebab same jenis dengan cikgu azwa.lepas tu cakap dengan ayah,nak kaler biru sebab same ngan cikgu azwa jugak.tapi last2 ayah beli kaler merah.hmm frust saya.tapi saya hepi jugak sebab ada basikal dan basikal tu sebab dapat no. 1 dari depan belakang.lepas tu mase kat tempat letak basikal kene susun ikut kaler basikal tu.sebab senior hensem tu pakai basikal kaler merah gak,jadi saya selalu cuba untuk dapat parking sebelah dia.eh eh gatalnye saya mase kecik2.

tapi,kadang2 hujan panas turun di tengahari.bilamana tayar basikal pancit dan ayah lambat menukar jadi terpaksalah tunggu ayah hantarkan setiap pagi.dan bila loceng bunyi dan ayah tak muncul2 terpaksalah berjalan kaki pulang ke rumah.jadi boleh dikatakan saya pejalan kaki sambilan semasa zaman sekolah rendah dulu.sebab tu tajuk dia kenangan jalan kaki ke sekolah.bukan kenangan berbasikal ke sekolah.cakap pasal jalan kaki,saya selalu takut kalau kena jalan kaki sorang2.sebab rumah sebelah itu kosong dan kawan2 sume cakap ade hantu rumah itu sebab tu saya takut gile.kalau nak guna jalan lain yang tak lalu depan rumah tu jauh gile plak.saya sangat kecil dulu jadi kurang tenaga nak jalan jauh2.dan cuaca ya allah panasnye.jadi saya selalu harap saya tak perlu jalan kaki.oh tamat dah.bye

5 comments:

  1. ude, hg slalu jalan kaki ek g skola.. aku slalu gk jln kaki .. tiap hari time skola menengah.. hihi

    ReplyDelete
  2. saya pun jalan kaki gak, sekolah rendah siap naik daki bukit lagi...=P

    ReplyDelete
  3. ecah:

    haha..xla selalu..kalo ayah lmbt sgt je jln kaki..kalo x pon nek basikal je..hehe

    zahidah:
    wah mencbrnye perjlnnn ke sekola..mesti dpt byk pahala ni..huhu

    ReplyDelete
  4. ecah:

    haha..xla selalu..kalo ayah lmbt sgt je jln kaki..kalo x pon nek basikal je..hehe

    zahidah:
    wah mencbrnye perjlnnn ke sekola..mesti dpt byk pahala ni..huhu

    ReplyDelete
  5. ecah:

    haha..xla selalu..kalo ayah lmbt sgt je jln kaki..kalo x pon nek basikal je..hehe

    zahidah:
    wah mencbrnye perjlnnn ke sekola..mesti dpt byk pahala ni..huhu

    ReplyDelete