Mari join..:)

Thursday, May 20, 2010

dulu ustazah,sekarang makcik kantin

MAY 2008...

gadis pulang ke rumah untuk cuti semester.gadis itu begitu teruja untuk pulang untuk bertemu adik bongsunya yang baru lahir..


sesampainya di rumah:
ibunya berkata,"yong,nanti ganti mak mengajar 2 minggu.nanti mak bagila gaji"
gadis:"erm..*sengih*
ibu memujuk lagi:"ala 1 minggu je ajar,minggu depan dah pekse."
gadis:"bole kot..nanti nak ajar ape mak?darjah berapa uda ajar?"
ibu:"ikot je dalam buku panduan mengajar tu"
gadis:"erm yelah.."


kesimpulan:gadis menjadi ustazah selama 2 minggu.



MAY 2010...
gadis pulang ke rumah kerana sudah menamatkan pengajian(mudah mudahan)..
ibunya berkata:"yong minggu ni ustazah kamariah tak boleh bukak kantin sebab sibuk nak kenduri.mak kena ganti.kebetulan kamu ngan dila ade ni bolehla tolong mak."
gadis:"erk?"



kesimpulan:gadis penganggur kehormat sekarang kerje sambilan kat kantin sekolah mak die.

3 comments:

  1. lia:
    bkn curi2 mkn lg..mkn terang2an je..huhu

    k.wawa:
    dah gumuk pon..best duduk rumah..hehe

    ReplyDelete