Mari join..:)

Thursday, April 8, 2010

selfish.

dulu aku selalu reveal aku online bila aku bukak facebook or ym.tapi sejak aku mengenali function offline dan invisible,aku semakin kerap menggunakannya.lagi lagi bila mood kurang untuk berbual dan menjadi pendengar.aku pon tak tau adakah ia dipanggil mementingkan diri sendiri?

tapi kalau kau berpura pura mendengar masalah kawan kau padahal kau takde hati nak buat camtu,yang sengsara diri sendiri la kan?dan mungkin kawan kau pun sedar hal tu.dalam hal ni kau dah melukakan hati dua pihak.kau dan kawan kau.sekarang pulak kawan kat facebook ade 749 orang.walaupun dalam satu masa bukan 749 orang tu online serentak,tapi pada masa masa tertentu semua orang free dan semua orang nak berbual,jadi kau jadi sibuk melayan semua soalan.kemudian,bila kau rasa down dan kau nak cari orang untuk bercerita,no one's there.sebab masa tulah semua orang busy.adakah perasaan ini dipanggil pentingkan diri?

aku pun tak tahu jawapannye.sebab semua orang ada sifat tu.cuma bezanya,same ade sifat tu menjadi major atau tak.sebagai contoh,ada 5 orang dalam satu rumah.tapi takde sape perasan sinki sangat kotor walaupun hari hari berus gigi cuci muka pakai contact lens betul rambut picit jerawat pakai mekap kat situ.ataupun bila hari hujan,ada kain bergantungan di ampaian dan kau takde kudrat nak pegi tarik ampaian tu masuk dalam sebab kau kurus jadi kurang lemak dan tenaga.hmm contoh yang sangat baik.



No comments:

Post a Comment