Mari join..:)

Monday, April 5, 2010

ciri ciri calon suami

aku single.bermakna masih belum berkahwin.dan tiada calon untuk bakal berkahwin dalam masa terdekat.(err.kalau tetibe aku cakap aku nak kawen tu maksudnye tu kawen ekspres la tu.)senang kate,aku masih mencari ciri ciri lelaki yang boleh dijadikan suami.


ni ciri-ciri mengikut cara ISLAM:
1.beriman dan beramal soleh~"perempuan baik untuk lelaki baik,perempuan jahat untuk lelaki jahat" oh ye.ada tambahan."lelaki tak pernah kapel dengan perempuan tak penah kapel."erk.*ade ke laki camtu sekarang?*


2.kaya~yang ni bukan la sebab nak kaut harta ke ape.tapi memang digalakkan cari yang berharta.at least bukan papa kedana la kot.yela,nanti nak tanggung anak bini pakai ape kan?


3.berilmu~yang ni pon penting.sebab tu la sebelum kahwin kena pergi kursus kahwin dulu.melengkapkan ilmu ape yang patut.nanti semua benda tak tau camne nak pimpin keluarga kan.


4.sedap mata memandang~supaya isteri tak la menyampah dengan suami sendiri.




pandangan aku:
1. beriman dan beramal soleh~err kene cermin diri sendiri dulu.kalau sendiri tak baik janganla mimpi nak dapat lelaki baik gile.kecuali la Allah nak ubah kita.(kita tak tau ape yang Allah rancang untuk kite)


2.kaya~er cukuplah kalau die ade duit.kalau kaya raya macam anak raja susah jugak.banyak beno protokol nye.aku ni dahla kurang berdisiplin.hehe


3.berilmu~aku respek kat orang yang nampak macam sempoi sempoi tapi ilmu penuh di dada.maksudnye?die jenis tak menunjuk nunjukla macam "aku ni selalu pegi surau,majlis agama mesti dok kat depan,aku ni alim" dan yang sewaktu dengannya.


4.sedap mata memandang~err.aku bab ni yang paling lemah.tak suke mamat putih dan jambu.(artis korea tu hitam legam ke?)pastu suke yang kurus kurus sebab aku chubby.haha.eh tak perlu la bagitau semua orang taste kau camne.


jadi nye?


ciri-ciri jadi seperti berikut:
1.sembahyang 5kali sehari,sembahyang Jumaat jangan tinggal sukasukahatimakbapakkau,puasa,zakat=cukupla rukun Iman dan Islam tu
2.sederhana dahla.lebih kurang family aku
3.orangyangalimtapinampakmacamtakalim
4.hitam manis or sawo matang,kurus,tinggi sederhana(ye aku tau aku pendek),berambut(err aku tak suke botak)






oh mak..kawenkan aku~

6 comments:

  1. yang penting, jgn carik laki yang curang.. I hate laki curang , ok.

    ReplyDelete
  2. tiba2 jerk ckap pasal kawen....hahahahaha...musykil2........

    ReplyDelete
  3. anonymous:err..xboleh ke??

    ReplyDelete
  4. anak hamja:
    hehe.
    biasela..
    macam xkenal aku..
    ^_^

    ReplyDelete