Mari join..:)

Tuesday, January 19, 2010

nama saya aminah..???

di sini sy ingin menyatakan yang sy tidak akan sekali menukar nama sy kepada nama lain kerana nama sy diberi oleh ibu bapa sy.wah macam upacara angkat sumpah.huhu.

ceritenye bermula masa kelas engineering management pd pukul 2 td dimana lecturer kami dr siti halipah memg slalu memberikan example supaya kami lekas faham.jadi disebabkan penulis berada di barisan hadapan whiteboard bersama 2rakan perempuannya nana dan eton,kami menjadi model sambilan.haha.model la sgt.example beliau seperti begini:

dulu saya ada baca gila2.u know that magazine.sy pon xingat nama penulis cerite 2.pada suatu hari,die makan cekodok bersame2 family die.tibe2 die terfikir untuk menjual cekodok.jadi die pon mule la menjual di depan rumah die.katela rumah die kat kg semariang baru.sori ye saya sarawakian jd sebutan 'r' saya ada kalkalah sket.hehe.ok.kemudian cekodok pisang die ni dah jadi macam goreng pisang panas(laku la tu).so die terpakse recruit 2 lagi pekerja.k let say name die aminah(sambil menunjukkan kepada penulis).dan kawan yang pakai baju itam dan baju putih jadi pekerja.(eh xingat plak ape 'name' diorg td.)kemudian berita kesedapan cekodok itu sampai la ke kg sebelah iaitu kg semariang batu.diorg pon demand la nak jgk 1 francais.so cmtulah bisnes itu berkembang.and so on so forth la.(xingat sangat.hehe)

so napela aku cakap name aku aminah?adakah aku begitu menjiwai watak sampai kat luar pon nak org pggl name 2?sbb after that diorg sume pggl aku aminah.wtf.huhu.kemudian teringat pula pada kisah lame.sekitar 2-3 tahun dulu dimana aku meminati seseorg bernama aminah tolak "ah".tau tolak kan?or minus la dlm bhs org putehnye.so mase tu member baik aku memanggil aku aminah.so aku teringat jela pada kisah lame itu.that's all.huh

p/s: sorila dr. siti,sy tidak bermaksud apa2 dengan menulis blog ini.sy cume teringat

No comments:

Post a Comment