Mari join..:)

Friday, January 8, 2010

kisah cinta aku

cakap pasal kisah cinta,semua orang akan excited.tak tahulah kenapa,tapi memang hukum alam macam tu kot.sebenarnya aku tak pernah bercinta.bukan tak nak.tapi aku macam fobia.tak tahulah kenapa sebab aku takde pengalaman sedih pun dari mak bapak aku.yang aku tahu aku ada la crush terhadap beberapa orang makhluk sepanjang aku idop nih.biasalah tu kan..tapi,rase2 aku la,jatuh cinta tu blum pernah lagi.cinta monyet pon xde.agak pelik jgk la aku rase sebab bile aku cakap ngan member2 aku,diorang agak terkejutla.so kalo sesape nak tau pasal kisah cinta aku,aku xdapat la nak bgtau.bak kate org nogori,tak dapek den nak nolong eh.haha..
walau bagaimanapun,aku selalu gak dengo masalah2 kengkawan ku yang bercinta ni n kekadang tukang setel probs diorang pulak.sampai ade yg cakap,ko ni mesti banyak pengalaman cintan kan?aku gelak je.kahkahkah.sorry cik adam sbb mengetawakan ko aritu.huhu..tapi memang btol pon aku xde sebenarnya.
hmm aritu tym buat kuiz kat facebook,berapa kalikah anda bercouple sebelum berkahwin?aku dapat ape tau?sekali je.ade gak la org xcaye.contohnye hidayat dan kak wawa.huhu enterprem sket.tapi logik jgkla jawapan kuiz tu.sbb umo aku macam ni pon xpenah lg couple.tapi bile tengok adik2 pompuan aku,dasat diorang.sorang 2 tym form 1 dah 2-3 kali couple.baru je form 1.dah beso xtau le.yg sorang lg 2 aku pon xtau.kejap ngan org ni.then tetibe tanye balik dah break pulak.skrg ngan org lain lagi.then bile sembang pasal pakwe je,die mesti cakap kamu xde pakwe ke yong?teringin jgk nak ade abang.ceh.terpana jap aku.selalunye kakak tanye adik.ni terbalik pulak.hehe..
dulu2 kale mak aku pernah cakap,mesti nyah yang kawen dulu dr yong.sebab yong tu nampak macam takde perasaan sket kot.ataupun nampak die lagi keperempuanan dari yong die.ntahla.tak tanye plak.baru2 ni pon tym makteh aku datang umah die pon cakap benda yang same.tapi cepat2 nyah cakap ey mane ade.kak uda la kawen dulu.aku diam jela.gelak dalam ati.tak taula nape aku gelak plak tym 2.sebab aku tak terlibat kot dalam cakap2 diorang tu.ntah.tp suddenly makteh cakap,alah.jangan2 yang diam tu yang kawen dulu.ceh.terkena plak aku.mak aku pon join gelak jgk.ey sepakat plak diorang nih.tapi aku control macho jelah.kang kalo keluarkan ayat bela diri susah plak.tak pepasal diorang ingat aku ade,tapi nak sorok2.dalam kes ni ayah aku paling best.die xkomen langsung pasal ni.dulu2 kale kalo ade orang kem salam kat anak die yang sulung tu,abes die marah cakap jangan gatal.tapi xdela marah kat tukang bagi salam 2.posmen 2 yang kene marah.biasenye posmen tu adik2 pada anak yang sulung tula.huhu.sian.dah adik2 pada anak sulung tu beso,memasing ade pakwe lak 2.die marah dalam ati je.tak larat nak control kot.ntahla.ayah pemendam orangnye.tapi yang aku tau,antara matlamat hidup yang aku nak capai adalah make my dad proud and happy.sebab aku rase die lah yang menyebabkan aku jadi camni sekarang.so wpon aku rase dah fedup nak belaja,tak minat dan sebagainya,usaha jugakla semata-mata sebab my dad.wah nampaknya kisah cinta telah bertukar menjadi kisah kasih seorang anak kepada ayahnya.huhu.ala bukan xnak cite pasal mak,tapi lain kali la.ye2 aku tau kite kena melebihkan mak daripada ayah.ok nanti lain kali aku cite 3kali ganda pasal mak compare ngan ayah.ok.relak2.tapi yg paling aku tau tentang my mom ialah kisah cinta die sebelum die kawen ngan my dad.ade lebih kurang cinta 2 darjat gak la.cinta terhalang oleh keluarga.dan jugak kisah kekasihku dipinang orang.hehe.dapat agak x?seorang lelaki yang datang dari keluarga yang agak berada bercinta dgn seorang gadis kg yang susah sebab ayahnya jatuh sakit sejak umurnya 17 tahun,dihalang bercinta oleh nenek si lelaki.akhirnya datang lelaki lain meminang gadis itu,dan diterima pulak oleh mak gadis tersebut.putih mate la hero itu tadi.lebih kurang la.tapi that's wat we called jodoh kan.kalo dah jodoh tak ke mane.ko pegi dubai sekali pun,kalo jodoh ko ngan org malaysia,jumpe jgk ko ngan die kat sane.huhu.melalut.k lah.tamat lah kisah cinta aku.huhu.



5 comments:

  1. saya org first comment?tak pernah bercinta?tipu la...hehehe..cinta pada Allah, ibu bapa, guru2..

    ReplyDelete
  2. yes..k.wawa la org first comment.thx..;p
    hehe..yela2.penah la..;p

    ReplyDelete
  3. cancel lar nak ngorat dila...dah tau dila byak scandal....sob3...lari ke katil n trus tidow....hahahaha

    ReplyDelete
  4. haha.xdela.bkn scandal tu.bf je.haha

    ReplyDelete
  5. xnak jgak...dila frehair upenya....hahahaha...anggap kwan jer lar...nak batalkan niat ngorat dila...hahahaha

    ReplyDelete