Mari join..:)

Friday, January 29, 2010

bile kiter syg org tu..

Biler kiter syg org tu
Kita tnggu dia lame pn x per
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2
Ati kate ala, adatlah ada yang mnnunggu n dtnggu

Biler kiter syg org tu
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan Ada dia lyn kiter?
Ati kate x pe dia busy kott

Biler kiter syg org tu
Kita gdh ngan dia, kita dim je
Tp dia heboh 1 dnia
Ati kate x pe, dia tension tuu

Biler kiter syg org tu
Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia bg phone kat org lenn atau matikan
Biler jd cm2, x pe
Ati kata, x pe, lyn je, kwn dia, kwn kiter gak

Biler kiter syg org tu
Kita bercerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik
Tp biler dia bercerita ngan kita
Kita dgr, sepatah2 kite kena ingt...klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn?

Biler kiter syg org tu
Kita n dia lpr
Tp kiter bg sume roti kita kat dia
Ati kata, ala jagalh ati dia, sian dia?.

Biler kiter syg org tu
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih, dia srh jugak kiter
lyn dia bila dia bsn
Adil ker? Ati kata, ala bukan selalu pun..

Biler kiter syg org tu
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan
hari kesakitan kita,
Ati kata, ala x pe, x kn dia nak
berkepit ngan kita 24 jam

Biler kiter syg org tu
Kita x prnh pntingkan diri sndri
Tp dia hpokrit thp ngaban
Ati kata x per, dia mmg cm2 kene lah trima..

Biler kiter syg org tu
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya
Tp dia x tahu kiter berdpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit
bese2 jer, jgn nk mngrt
Ati kata, cmnelah dia biler kiter x de,
msti dia hepi

Biler kiter syg org tu
Kiter x snggp tngk dia derita
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tu
Kiter snggup tngglkn dia selaam2nya untk dia bhgia
Tp adkh dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata, x pe, janji dia bhgia

Dan??
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya
Dia dtg ziarah pusara kiterr
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter
Dia mintak maaf sebab pernah bt kiter tnggu dia
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter
Dia mintak maaf sebab pernah x dgrluahan ati kiter
Dia mintak maaf sebab pernah bt kiter klprn sbb dia
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukn skt kiterr
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri
Dia mintak maaf sebab x prnh tngk pnderitaan kiter

tapi sume nye hanye sia2 kerana kite tiade lgi di dunia...



aku dpt bende ni kat buletin myspace.saje je copy paste sebab agak kasihan jgkla penulis kisah ini.syg org yg xsyg kite..nak2 plak penulis 2 ngah tggu mase je nak "masuk dalam".sadis2.aik?jgn risau,aku xde penyakit berbahaya.aku sihat alhamdulillah.hati je sakit sikit.haha.

Sunday, January 24, 2010

Loveless – Yamashita Tomohisa


Mou nantonaku wakatteru kimi ga utsumuku wake wo
Wakare wo kiridasezu ni irunda yo ne
Hodou ni ochita kage wa yorisotte kasanaru noni
Futari no omoi wa ima hanarete yuku
Chigau koi ni deatte shimata kimi wo
Tsunagi tomeru kotoba mo mitsukaranai

Sayonara nante owari da nante
Uso da to itte sore demo
Hodoita te wa tsumetaku naru bokura wa tanin ni naru
Gomen ne nante mou nakanaide
Dakishimete shimau kara
Kasaneta omoide ga itami ni kawaru sono mae ni
Hora saigo wa egao de Say goodbye...

Hitori demo heiki da yo to hajimete uso wo tsuita
Kimi no namida wo tomeru sube ga hoshikute
Hontou ni daiji datta hontou wa hanashitakunai
Ikiba no nai omoi komiageru kedo
Sono shiawase dare yori negatteru kara
Tsuyogari demo "arigatou" to tsutaetai

Sayonara datte koukai datte
Futari deaeta akashi
Kimi to dakara sou omoeru
Kakegaenai sonzai

Wasureru you ni mune ni shimau yo tomo ni kizanda kisetsu
Atarashii mirai e isogu kimi no sono senaka ni
Sou saigo wa egao de Say goodbye...

Sayonara nante owari da nante
Uso da to itte sore demo
Hodoita te wa tsumetaku naru bokura wa tanin ni naru
Gomen ne nante mou nakanaide
Dakishimete shimau kara
Kasaneta omoide ga itami ni kawaru sono mae ni
Hora saigo wa egao de Say goodbye...

Loveless – Yamashita Tomohisa

I sort of understand the reason you hang your head
You're not able to begin talking about breaking up, are you?
Even though our shadows falling on the pavement are moving nearer
Our feelings are now going further apart
You have found a different love
But you can't find the words to say to stop our connection

Things like goodbye or it's over
You say it's a lie, but even then
The hand you let go of has become cold, we'll become strangers to each other
Things like sorry or don't cry
Because they make me want to embrace you
Before the pile of memories turn to pain
See, at the end I'll smile as we say goodbye...

"I'm fine alone as well" was the first lie I told
I wanted a way to stop your tears
Really you were important to me, really I don't want to let go
Emotions with nowhere to go fill my heart
But because I'm wishing for your happiness more than anyone
I may be acting tough, but I want to tell you "thanks"

Even goodbye, even regrets
They're proof that we had met
It's because it is you that I think this way
You are an irreplaceable existence in my life

So as not to forget them, I'll etch the seasons we shared together into my heart
As I watch you go hurrying off to a new future
Yes, at the end I'll smile as we say goodbye...

Things like goodbye or it's over
You say it's a lie, but even then
The hand you let go of has become cold, we'll become strangers to each other
Things like sorry or don't cry
Because they make me want to embrace you
Before the pile of memories turn to pain
See, at the end I'll smile as we say goodbye...


Loveless - 山下智久

もう なんとなく分かってる君がうつむくわけを
別れを切り出せずにいるんだよね

舗道に落ちた影は 寄り添って重なるのに
二人の想いは 今 離れていく

違う恋に 出会ってしまった君を
つなぎとめる言葉も 見つからない

サヨナラなんて 終わりだなんて
嘘だと言って それでも ほどいた手は 冷たくなる
僕らは他人になる
ゴメンネなんて もう泣かないで 抱きしめてしまうから
重ねた思い出が 痛みに変わるその前に
ほら 最後は笑顔で say goodbye…

「1人でも平気だよ」と初めて嘘をついた
君の涙を止める術が欲しくて
本当に大事だった 本当は離したくない
行き場の無い思い込みあげるけど
その幸せ誰より願ってるから
強がりでもありがとうと伝えたい

サヨナラだって 後悔だって
2人出会えた証
君とだからそう思えるかけがえない存在
忘れるように胸にしまうよ  ともに刻んだ季節

新しい緑へ急ぐ君のその背中に
そう最後は笑顔でsay goodbye…

サヨナラなんて 終わりだなんて
嘘だと言って それでも ほどいた手は 冷たくなる
僕らは他人になる
ゴメンネなんて もう泣かないで 抱きしめてしまうから
重ねた思い出が 痛みに変わるその前に
ほら 最後は笑顔で say goodbye…



i dunno why..but i just think that yamapi is super duper hot!!!and he can sing,act and dance too.wow.complete package..anyway if you want to see the video just click here:




Perigi cari timba..???


Wanita kini lebih berani - Zaman cetus perubahan apabila lelaki dilamar

PERIGI cari timba atau pergi cari timba? Kedua-dua kenyataan ini mempunyai mempunyai dua konotasi berbeza jika dilihat sekali imbas, namun jika diperhalusi ia menjurus kepada pengertian wanita yang selama ini lebih bersifat tunggu dan lihat, bertindak sebaliknya dalam perihal membabitkan jodoh.

Memang hakikatnya, stigma berkurun yang sudah sekian lama wujud dalam minda masyarakat ialah budaya melamar atau meminang hanya dilakukan oleh lelaki atau wakil mereka sekiranya ingin menyunting wanita tertentu bagi dijadikan isterinya.

Bagaimanapun, zaman berubah menyaksikan wanita semakin tinggi kedudukannya dalam hirarki masyarakat terutama apabila kita memperkatakan mengenai kerjaya menyebabkan ada lelaki berasa gerun untuk masuk melamar menyebabkan wujud fenomena wanita bujang berkerjaya kukuh kerana lelaki takut untuk mendekati mereka.

Merenung lebih jauh, tiada termaktub dalam sebarang perundangan mengenai kesalahan wanita meminang lelaki untuk dijadikan suami, tetapi adat yang sudah berakar umbi dalam budaya dan kehidupan masyarakat memberi pengertian ‘janggal’ mengenai tindakan wanita mengajukan soalan kepada lelaki untuk dipinang.

Kenyataannya, arus zaman menyaksikan banyak perubahan berlaku dalam kehidupan seharian yang kita lalui. Sama ada perubahan dari aspek persamaan gender mahupun keupayaan lain, wanita boleh dikatakan mempunyai kebolehan sama seperti lelaki terutama dalam perihal kerjaya.
Sehubungan itu, kebenaran yang tidak perlu dibuktikan ialah bilangan wanita yang berdikari dan hidup bersendirian semakin bertambah. Selain memiliki kerjaya mantap dan sumber kewangan kukuh, wanita begini dikatakan menjadikan lelaki berfikir banyak kali untuk mendekati mereka.

Persoalannya, sampai bilakah lelaki akan berasa gerun atau segan untuk mendekati wanita yang mereka idamkan andai kata wanita berkenaan berkedudukan kukuh dalam kerjaya dan bijak membawa diri serta berdikari? Di pihak wanita pula sanggupkah menunggu lelaki menghantar ‘permohonan’ menyunting mereka?

Ibarat kata pepatah menunggu buah yang tidak gugur, wanita sudah tentu tidak mahu membuang masa menanti sesuatu yang belum pasti akan menjadi miliknya, justeru tindakan terbaik yang boleh dilakukan wanita ialah bertanyakan kepada lelaki akan apakah kesudahannya perhubungan mereka.

Pensyarah psikologi, Jabatan Psikologi dan Kaunseling Fakulti Pendidikan Universiti Malaya (UM), Profesor Madya Dr Mariani Md Nor, menyifatkan keadaan ‘perigi mencari timba’ bukanlah sesuatu yang pelik dalam kehidupan dunia sekarang lebih-lebih lagi statistik menunjukkan wanita lebih ramai daripada lelaki.
“Masyarakat kita kaya adat dan kalau sudah namanya adat, ia dijunjung dalam budaya. Bagaimanapun, saya berpendapat kita hidup dalam dunia realiti, ada perasaan dan keinginan untuk berumahtangga jadi perlu untuk wanita melakukan tindakan positif memulakan langkah ke arah itu.

“Begitupun, kepada wanita yang berani untuk melakukannya, mereka mesti bersedia mental kerana tindakan mereka itu ibarat menyongsang arus. Sedikit sebanyak, tindakan berkenaan akan jadi bahan perbualan masyarakat kerana sudah menjadi kelaziman, berbuat benda baik pun akan diperkatakan, apatah lagi hal yang jarang dilakukan,” katanya ketika dihubungi baru-baru ini.

Beliau berkata, kadangkala budaya yang berakar umbi dalam masyarakat terlalu kukuh untuk dilanggar menyebabkan masyarakat kekal menjunjung adat yang sewajarnya perlu diselaras dengan keadaan sekarang dengan membiarkan wanita menyandang status anak dara tua atau anak dara lanjut usia.

“Ada dua situasi yang mencetus kepada senario perigi mencari timba ini. Pertama ialah lelaki mempunyai status sosial yang lebih rendah daripada wanita walaupun hati mengatakan ada keinginan untuk melamar menyebabkan wanita terpaksa memulakan langkah itu.

“Kedua ialah memang wanita berkenaan tidak kisah mengenai apa yang akan diperkatakan kerana mereka sendiri mahu melakukannya. Kadangkala perlu juga mempunyai wanita sebegini dalam masyarakat kerana jika mereka berjaya, mereka akan dijadikan contoh serta terus diperkatakan untuk beberapa lama,” katanya.

Sehubungan itu, tidak menjadi keanehan sekiranya ‘perigi mencari timba’ diamalkan dalam kehidupan hari ini kerana zaman sudah banyak berubah dan masyarakat perlu menerima kenyataan sesuatu perlu dilakukan bagi menghindari perkara tidak baik berlaku.

“Kebaikan daripada perkahwinan itu sudah pasti satu daripadanya ialah dapat menghindari individu melakukan dosa dan mengelak pandangan buruk orang ramai. Berbalik kepada situasi wanita yang ingin meminang lelaki, tujuan asalnya adalah untuk berkahwin dan amalan ini adalah mulia. Cuma janganlah kita lupa mengenai nilai lazim dalam masyarakat, lakukan dengan penuh tertib dan mengikut langkah,” katanya.

Tidak salah wanita memulakan langkah

Bagi penuntut sarjana, Aina Mardhiah Nordin, 26, pepatah berkenaan boleh diguna pakai namun dalam situasi tertentu, ia tidak boleh diamalkan lagi kerana ia meletakkan lelaki mahupun wanita dalam dilema.

“Saya tidak menolak peribahasa lama mengenai perigi mencari timba, tapi dalam keadaan sekarang, saya berasa wajar untuk kita mempraktikkan peribahasa itu. Tidak ada sebarang kesilapan kalau kita melakukannya.

“Tambahan pula, dalam persekitaran maju kini, wanita dikatakan mempunyai tahap pendidikan dan pekerjaan yang sama dengan lelaki bahkan dalam beberapa aspek, wanita mengatasi lelaki menyebabkan mungkin timbul rasa segan lelaki terhadap wanita,” katanya ketika ditemui di Balai Berita, baru-baru ini.

Aina mengakui wanita tidak perlu malu untuk bertanya kepada lelaki mengenai niat baik untuk berumahtangga kerana perkara berkenaan adalah satu hal yang bukannya mendatangkan keburukan.

“Sebagai wanita, saya fikir kita tidak perlu berasa aneh untuk membuka bicara soal hati ini kerana zaman sudah berubah. Justeru, takkan wanita ingin biarkan saja diri membujang sehingga ke tua kerana agama juga menyarankan kita berikhtiar untuk mendapatkan jodoh bagi memiliki zuriat atau waris kita,” katanya.

Tidak dinafikan status wanita yang semakin meninggi menyebabkan wujud fenomena lelaki gerun untuk masuk meminang, seterusnya menyumbang kepada kewujudan pertambahan wanita dan lelaki bujang dalam masyarakat.

Perkara ini tidaklah membimbangkan, tetapi wajar ditangani dengan bijak kerana dengan adanya pasangan, hidup mungkin menjadi lebih bermakna dan seimbang. Kehadiran zuriat juga dikatakan menceriakan rumah tangga.

“Jika diperhatikan, di pusat pengajian tinggi juga memperlihatkan bilangan penuntut wanita mengatasi penuntut lelaki. Begitu juga di institusi pekerjaan, ada ketua wanita yang mengendalikan syarikat. Bila wanita mencapai kedudukan lebih tinggi daripada lelaki, seakan wujud jurang pemisah bagi lelaki untuk mendekati wanita. Mungkin juga lelaki menghormati wanita menyebabkan mereka malu mengajukan soalan mengenai membina kehidupan bersama wanita yang mereka pilih.

“Selain itu, saya tidak menolak keadaan ‘perigi mencari timba’ kerana bukan mudah untuk mencari lelaki yang memenuhi ciri idaman wanita. Jadi, apabila sudah bertemu lelaki idaman, jangan buang masa menunggu lelaki menyuarakan isi hati mereka. Biar kita yang mulakan dulu jika sudah yakin dengan lelaki yang kita dampingi kini,” katanya.

Beliau berkata, daripada terlepas ke tangan orang lain, lebih baik sekiranya wanita yang memulakan langkah untuk memberi kata isyarat kepada lelaki mengenai hajat yang terpendam di dalam hati.

“Pokok pangkalnya, keikhlasan perlu ada dalam perhubungan dan wanita sendiri perlu mengambil tindakan berani meminang lelaki kalau sudah yakin dan tetap hati dengan pilihan yang dibuat.

“Sementara bagi lelaki pula jangan berasa besar hati atau bangga diri sekiranya ada wanita bertindak meminang mereka sebalik hormatilah wanita yang berani bertindak begini kerana tidak mudah bagi wanita menongkah arus walaupun perbuatan mereka tidak salah, apatah lagi berdosa,” katanya.

Wajar juga diingat wanita yang melakukan tindakan ‘perigi mencari timba’ ini adalah wanita berperibadi mulia kerana berfikiran jauh untuk tidak melakukan dosa sebaliknya mengikut prosedur fitrah budaya berteras agama kerana berusaha mencari jodoh dengan cara yang cukup beradat dan penuh susila.

Mungkin juga sudah tiba masanya masyarakat memikirkan alternatif baru daripada ‘perigi mencari timba’ kepada ‘pergi cari timba’ kerana jodoh wajar dicari dan ia tidak datang sendiri tanpa sebab dan musabab yang munasabah.

p/s:beranikah anda wahai wanita2??

dicopy and paste dari: http://www.bharian.com.my

Saturday, January 23, 2010

dedicated to "si dia"

Sweet Dream by Beyonce


Turn the lights on

Every night I rush to my bed
With hopes that maybe I'll get a chance to see you
When I close my eyes I'm going out of my head
Lost in a fairytale, can you hold my hands and be my guide?

Clouds filled with stars cover the skies
And I hope it rains, you're the perfect lullaby
What kinda dream is this?

You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)

Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love's too good to be true
(Turn the lights on)

My guilty pleasure, I ain't going no where
Baby long as you're here I'll be floating on air
'Cause you're my

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)

I mention you when I say my prayers
I wrap you around all of my thoughts
Boy you're my temporary high

I wish that when I wake up you're there
To wrap your arms around me for real
And tell me you'll stay by side

Clouds filled with stars cover the skies
And I hope it rains, you're the perfect lullaby
What kinda dream is this?

You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)

Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love's too good to be true
(Turn the lights on)

My guilty pleasure, I ain't going no where
Baby long as you're here I'll be floating on air
'Cause you're my

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)

Tattoo your name across my heart so it will remain
Not even death can make us part
What kind of dream is this?

You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)

Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love's too good to be true
(Turn the lights on)

My guilty pleasure, I ain't going no where
Baby long as you're here I'll be floating on air
'Cause you're my

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)
Either way I don't wanna wake up from you



Thursday, January 21, 2010

untuk lelaki yang hati kering










i don't know if i love u
but i know that i want to love u
and i hope it will be forever


p/s:sian kat laki hati kering tu..bkn aku yg bagi gelaran 2..tp kwn die..haha




tips buat keje last minute


melihatkan tajuk entri ini,sepertinya aku berlagak mcm aku dr fazilah kamsah or dr shukri abdullah plak kan.ish2.takdenye diorg nak bg tips camni.ni bukan tips pelajar cemerlang pon.actually aku adalah org yg sentiasa buat keje last minute.aku xsuke sgt perangai ni sbnrnye.sebab aku tym kalut mcm alien sesat je lagaknye.adoi

walau bagaimanapun,aku masih mengamalkan perkara ini.setiap kali nak berubah,ade je halangannye.contoh:layan manga berjam2.layan fb berjam2.tido berjam2.ish3.banyak btul halangan untk bende baik camni.

so di sini aku ingin memberi tips untk sesiapa yg bermasalah cm aku:
1.kalo esok nak hanta dan mlm ni br teringt nak buat,jangan pikir bende lain.trus je cari sume bende yg ptt untk siapkan keje tu mlm ni jugak.
2.off telefon anda.bukan ape.risau kalo ade org kol ajak anda keluar dan anda tetibe excited untk ikot.
3.tutup telinga anda dgn earfon or headfon.kapas pon bole.sbb bunyi2an memg boleh distract anda.
4.kalau lapa.take few minutes untk melantak.kejap je.jgn lame2.
5.jangan sesekali fikir pasal bantal or selimut anda yg selesa itu.nnt anda boleh dating dgn diorg lame mane pon.
6.tanamkn dlm otak anda:lain kali,jgn buat keje last minute!haha.sy tau.waktu 2 je insaf.len kali buat lg.

okeh.slmt mencuba!



Tuesday, January 19, 2010

nama saya aminah..???

di sini sy ingin menyatakan yang sy tidak akan sekali menukar nama sy kepada nama lain kerana nama sy diberi oleh ibu bapa sy.wah macam upacara angkat sumpah.huhu.

ceritenye bermula masa kelas engineering management pd pukul 2 td dimana lecturer kami dr siti halipah memg slalu memberikan example supaya kami lekas faham.jadi disebabkan penulis berada di barisan hadapan whiteboard bersama 2rakan perempuannya nana dan eton,kami menjadi model sambilan.haha.model la sgt.example beliau seperti begini:

dulu saya ada baca gila2.u know that magazine.sy pon xingat nama penulis cerite 2.pada suatu hari,die makan cekodok bersame2 family die.tibe2 die terfikir untuk menjual cekodok.jadi die pon mule la menjual di depan rumah die.katela rumah die kat kg semariang baru.sori ye saya sarawakian jd sebutan 'r' saya ada kalkalah sket.hehe.ok.kemudian cekodok pisang die ni dah jadi macam goreng pisang panas(laku la tu).so die terpakse recruit 2 lagi pekerja.k let say name die aminah(sambil menunjukkan kepada penulis).dan kawan yang pakai baju itam dan baju putih jadi pekerja.(eh xingat plak ape 'name' diorg td.)kemudian berita kesedapan cekodok itu sampai la ke kg sebelah iaitu kg semariang batu.diorg pon demand la nak jgk 1 francais.so cmtulah bisnes itu berkembang.and so on so forth la.(xingat sangat.hehe)

so napela aku cakap name aku aminah?adakah aku begitu menjiwai watak sampai kat luar pon nak org pggl name 2?sbb after that diorg sume pggl aku aminah.wtf.huhu.kemudian teringat pula pada kisah lame.sekitar 2-3 tahun dulu dimana aku meminati seseorg bernama aminah tolak "ah".tau tolak kan?or minus la dlm bhs org putehnye.so mase tu member baik aku memanggil aku aminah.so aku teringat jela pada kisah lame itu.that's all.huh

p/s: sorila dr. siti,sy tidak bermaksud apa2 dengan menulis blog ini.sy cume teringat

dunia penulisan saya

setelah menulis blog untuk beberapa ketika,saya mula memikirkan adakah saya ini berminat ngan penulisan?ye, memang saya dapat A untuk penulisan tym UPSR.tapi,itu kisah 11 tahun dulu.oh huda tolongla jangan mengingatkn diri ko tentang betapa tuanya ko.syuuh..diam2.the truth is I like to write.tp bukan write cerita,cerpen or novel.saya cuma suka menulis dengan tangan,pakai pen atau pensel.memang suka.tapi xtau nak tulis ape.so kadang2 bila timbul keinginan itu,saya mula mencari buku rujukan dan buku nota untuk menyalin nota.biasanya nota sejarah sebab cikgu suhaimi sangat suka nota ringkas di bahagian tepi setiap buku nota murid2 beliau.selalu jugakla die buat spotcheck.seram..

You guys must be thinking that I have nice handwriting right?hmm..Kawan saya bernama aslah suke memuji tulisan saya ketika itu.dan kadang2 dia juga cuba meniru tulisan saya.saya pun xpaham kenapa kerana saya rasa tulisan dia lebih cantik dari tulisan saya.cuma yang saya tau,apabila saya rajin,tulisan saya memang kemas dan comel je.bile malas,huh..xperlulah saya describe di sini.hmm tapi untuk memberi confirmation kepada kecomelan+kekemasan tulisan saya tadi,saya ingin membuka satu cerita.wataknye adalah izam.die melihat lab report saya dan bertanya dengan herannye,ini tulisan huda ke?aku ingatkan aslah.so aku dengan tak bersalahnya tanya,kenape plak?die jawab:"yela.kemas je.."erm di sini saya membuat konklusi.orang yang comot memang xpadan dengan tulisan yang kemas.okeh.jadi sekarang saya harap lecturer2 yang mark kertas jawapan saya faham kenapa tulisan saya sebegitu rupa.

kyuhyun my cinta..huhu






dis blog is dedicated to my lelaki idaman,cho kyuhyun.he's one of the 13 members of super junior and also a member of super junior M and super junior K.R.Y.He's so talented I really love his voice.his voice is so manly and his vocal is superb.and he has good brain too!see this video:







Nal Geuman Ijuhyo(Forget Me Now)-Super Junior KRY





sometimes,  I do hope that I can find someone like him.haha..in ur dream la..

p/s:he's so hot!!!haha

Saturday, January 16, 2010

teringin nak makan..





Mee Chalong

Bahan-bahan

1/2 kilo ikan sardin/kembong
1/2 bungkus mee kuning
1 bungkus fish ball (dibelah dua)
1/2 bungkus tauhu goreng (kosong di dalam)
Sawi / cili merah
2 ulas Bawang putih
Lada hitam
Garam secukup rasa
Air


Cara-cara

1. Siang ikan dan ambil isi sahaja, isi ikan dikisar (tambahkan secubit garam)

saya menggunakan 1 kg ikan kembong


2. Isi ikan tadi dibentuk bulat-bulat seperti fish ball
3. Tumis bawang putih & lada hitam
4. Masukkan air
5. Masukkan isi ikan yg dibentuk bulat-bulat, fish ball, tauhu kosong
6. Masukkan garam secukup rasa
7. Masukkan mee kuning
8. Masukkan sayur sawi


Sedia dihidang =)


credits to:http://halo-recipes.blogspot.com~

p/S:h.A suke ni!!!*wink wink*

cinta???ku

td aku meringankan tangan untuk chat dgn seorg kawan kpd cinta???ku..aku pon xtau nape tetibe je.mule2 xtau nak ckp pe.tp mujurla die ni pandai sket melayan.so pnjg lebar la jgk perbincangan kami.huhu.aku frust dah ngan cinta???ku sbnrnye,tp xtau nape nak jgk tnye kat mamat ni psl cinta???ku itu.so dah tnye2 xsgke plak jwpn yg aku terime psl cinta???ku itu positif.pelik jgk.sbb maklumat yg aku dpt dari d8t tu xbtol ke?hmm tp kali ni harapan aku xsebesar manela..xmacam aritu.siap masuk mimpi siang aku lagi.huhu.mmt ni bagus gak sbb bagi galakan kat aku,kalo nak compare ngan d8t jgn harapla kot.bukan nak tolong aku.huhu sedih.yg kelakarnye,die siap cakap yg cinta???ku itu love at first sight aku.huh?actually,hampir btol sbnrnye.aku rasela.cume skrg ni aku pon xsure adakah die org yg same..hmm tapi ade satu tempoh tu aku xsuke die.intan pon xsuke die mase tu.tapi xberape sure reason nape aku xsuke die tym tu.sebab perasan hensem kot.huhu.

then apela langkah aku seterusnya?sigh.cinta memang menyusahkan.tula aku xmau bercinte.tapi nak jugak.haha.hampeh.nak cakaplah nak.maybe patut amik petikan dari movie Adnan Sempit-di mana ada kemahuan,di situ ada highway.haha

extravaganza


ni lagu2 indie yang mendapat tempat di hati aku sekarang..yeah indie best..huhu enjoy~

Lirik Lagu Extravaganza – Bunkface
Semangat baru..
Perjuangan yang satu
Dan matlamat hidupku..
Hanya untukmu..
Tapi keadaanmu..
Berikan aku..
Berikan aku satu petanda..
Prasangka.. Aku kalah……
Rasa resah jangan kau percaya..
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya..
Kata hatimu.. (kata hatimu)
.
Wo oh oh
wo oh oh
wo oh oh
wo oh oh
Persepsi diri..
Ada maksud sendiri..
Dan propaganda ku rasa..
Luar biasa….
Tapi keadaanmu..
Berikan aku..
Berikan aku satu petanda..
Prasangka.. Aku kalah lagi……
Korus:
Rasa resah jangan kau percaya..
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya..
Kata hatimu.. (kata hatimu)
Wo oh oh
wo oh oh
wo oh oh
wo oh oh
Extravaganza
Extravaganza
Extravaganza
Extravaganza
Rasa resah jangan kau percaya..
Dalam hatimu.. (dalam hatimu)
Rasa resah jangan kau percaya..
(kata hatimu)
wo oh oh
wo oh oh
wo oh oh
wo oh oh

Liyana Jasmay
Lirik Aku Sudah Jatuh Cinta
Hey, yeahh.. Yeah..
Hey, yeahh..X2 Yeah.. (Ohh..)
Sudah lama mencari
Tapi tak ku temui
Rasa yang selalu
Ada di hati
Ada di hati (Yeahh..)
Kini aku temui
Jalan cerita cinta
Sekian lama mencari
Cinta..
Dulu cinta
Tiada lagi
Dan aku masih mencari-cari
Kerna hati ku sanggup menunggu
Cinta dari mu
Cinta dari mu (Ohh..)
Memang benar aku sudah jatuh cinta
Memang benar aku hampir jadi resah
Bila cinta dari mu hadir bagai lena dari mimpi
Bagai perasa
Bagai perasa
Hey, yeahh.. (Ohh..)
Hey, yeahh..X2
Dulu cinta
Tiada lagi
Dan aku masih mencari-cari
Kerna hati ku sanggup menunggu
Cinta dari mu
Cinta dari mu (Ohh..)
Memang benar aku sudah jatuh cinta
Memang benar aku hampir jadi resah
Bila cinta dari mu hadir bagai lena dari mimpi
Bagai perasa
Bagai perasa (Ohh..)
Memang benar aku sudah jatuh cinta
Memang benar kata hati ku pada mu
Tapi aku tak kuasa
Mengatakan pada mu
Rasa cinta ku
Rasa cinta ku
Ku akur selamanya..
Memang benar aku sudah jatuh cinta
Memang benar kata hati ku pada mu
Tapi aku tak kuasa
Mengatakan pada mu
Rasa cinta ku
Rasa cinta ku
Ku akur selamanya..
Lirik Drama King-MUH&Black
Kali pertama aku mengenalimu
Mahu bersama
Raut wajahmu bersih
Meyakinkan hati ini
Aku terpaut
Semua dusta palsu
Aku tertipu
Keperibadianmu
Berubah menurut nafsu
Panggilanmu gelaranmu
Baru ku tahu
Lakon layarmu hebat
Terpukau ku melihat
Isi hati upahan
Sampai bila
Kau mahu tersesat
Tidak kau penat
Hidup penuh muslihat
Mahkotamu Raja Drama
Kau Masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda
Mengejar hijau ungu
Mata kelabu
Ini bukan kau yg pernah ku kenal dulu
Panggilanmu gelaranmu
Baruku tahu
Kau bertapa
Bagai maharaja di atas lembah
Lakon layarmu yg terhebat
Memukau mata melihat



rindu.ye aku rindu kamu




 selepas 3minggu berada di bumi sarawak ni,aku rase down je memanjang.mule2 sebab takut kena extend.rase bersalah dgn family aku la,tak tau cmne nak bgtau parents la.then bile dah setel,aku sedih sebab pisah ngan adik plak.rindu la nak suap die makan sambil die dok atas ribe aku.nak berebut eskrim ngan die.nak buai die sambil nyanyi lagu buai laju2.memang die suke sangat lagu tu.hehe.pastu kaki kene peluk kuat2 sbb die nak aku dukung die.wah rindunye!!alamak terkeluar plak air mate nih.masuk balik!masuk balik!haa masuk pon.bukan pe.kang dah kuor xmo masuk2 dah.2 yg payahnye jiwa sensitip ni.huhu.kate hati keras,tapi jiwa sensitip plak.dush2.


aku jgk rindu nak angkat kain kat jemuran.nak lipat kain dua bakul.nak gosok baju sekolah diorang.nak basuh pinggan yg penuh 1sinki.nak gado ngan apis.nak bagi soalan math banyak2 kat alip.nak cari kutu izah.euw.nak pasang ubat nyamuk.nak parking kete masuk garaj.tolong cat rumah.tolong mak angkat almari.
tolong masak.kadang2 jela.ahakz.ape lagi eh.hmm tolong tidokan adik.angkat alip yg dah tido dpn tv masuk dalam bilik.tolong diorg buat keje sekolah.ganti mak jd ustazah.penah sekali la.xla rindu mane pon.hehe.haa kroje utame aku kat umah:jadi setiausaha ayah aku.memang aku terer taip surat rasmi.baik aku je yg jadi SU dari mamat poyo tu.buat sakit ati aku je.huh.

erm kesimpulannya simptom2 HOMESICK sudah melanda diriku.arghh tidak!aku bakal berada di sini lagi 5 bulan.camne nak bertahan camni?dahla semangat pudar.OMG!wat to do?otekaji?nandesuka?




Thursday, January 14, 2010

aku suka dia.dia x suka aku

aku suka dia.dia x suka aku.senang nak paham.cinta tak berbalas.selalu jd sebab manusia sume nye lain2.kalo sume same xdela suke,benci,separuh benci,xpeduli,dan sebagainya.


bile jadi camni,orang tu akan tanya kat diri sendiri apasal die xsuke kat aku?lepas tu biasenye akan ade orang lain plak yg suke kat die yang mane die xsuke kat orang lain tu.jangan pening.bace btul2.paham?bagus.jawapan pada soalan itu:he's not meant for you.eh,he ke she?same la tu.pandai2 la tuka jantina die.dan ada explanation untuk jawapan tu.he's not meant for you because there is another person who is better than him for you.GOD knows better.dan ini ada kaitan ngan qada' dan qadar.sekiranya anda beriman la.


sebenarnya kisah ni adalah kisah aku.dan aku dah malas nak fikir dah.tapi tetibe baru2 ni aku terfikir,kalo aku terus camni ade kemungkinan aku akan jadi andartu.what?OMG!!asal aku leh terfikir sampai camtu?ke sebab aku masih single sedangkan ramai kawan2 aku yang sudah dan bakal berkahwin dalam tempoh terdekat?rupe2 nye inilah dilema gadis seusia ku yang masih belum berpunya.baiklah.aku dah faham sekarang.

lelaki idaman



Oh lelaki idaman
Memang kamu tak ada yang lain
Semua gambaran idola
Segalanya ada padamu

erm lelaki idaman wanita..senang je nak tau ciri2 lelaki yang disukai wanita ni.nak tau?bacalah novel2 cinta yang terdapat di pasaran..hehe.ni bukan promotion ok.i don't get anything by doing this.huhu. kalau rajin bace novel kan,watak hero die selalunya tinggi,hensem ala2 pelakon kacak la mcm keanu reeves la,macam norman hakim la dan yang sewaktu dengannye lah,berkerjaya,beriman,bijak,dan tak lupe kaya.watak heroin plak,cantik,tinggi,peramah dan bijak.hmm sounds really perfect.boleh dapat ke orang mcm tu?kadang2 mcm nak cakap la kat novelis tu,awak ni sangat la tak realistik.tolongla tulis cerite yang lebih real dan boleh diterima akal.takdela semua novelis macam tu.adela jgk yang realistik,tapi tak payahla sebut name die.hehe.aku dulu rajin bace mase sekolah.tapi pinjam jela.sebab duit abes beli komik je.nak beli novel mahal sgt.huhu.mase tu memang berbunge2 lah hati bile part2 yang boleh membungekan hati tu.entah die bubuh baja ke ape tak taulah.tapi memang best.tapi bile dah banyak sangat bace rase mcm bosan plak.sebab keperfectan hero+heroin die tula.macam nak cakap yang orang yang x ensem,xcantik xde yang bercinta.takkan lah kan..bukan sume orang cantik+hensem kan..tapi bile pikir2 balik kan,mungkin jugak betul pasal cantik+ensem tu.bukan ape,yelah kalau dah suke kan.muke pecah rumah pon orang kate ensem.kurus kering pon kate sasa.haha.



erm back to reality.apakah ciri2 lelaki idaman aku?jawapannya,aku xtau.betul ni.



p/s:kyuhyun ni sgt hot!




























memori oh memori

sejak bergelar final year student ni,rase mcm byk plak memori..n rase mcm takot nnt xcukup memori sbg bekalan untuk dikenang pada masa hadapan..perasaan die lebih kurang mase nak hbs form 5 dulu la..


semalam masa aku g kuching dengan member2,kitorang diberitahu lokasi tempat repair printer hp tu kat belakang kuching park hotel.aku pon pikir la,"ai,rasenye macam penah pegi tempat tu.tapi waktu bile eh?"xingat xingat..pastu jumpe orang yang macam penah jumpe,pastu dok la pikir sape gerangannya orang tersebut, haih,xingat,xingat lagi.


adakah aku mengalami masalah ingatan?adoi parah kalo camtu.otak nak pakai lame lagi ni.kate nak sambung master n phd.wah gile kentang punye cita2.tak tau la bile dapat dicapai.tapi jangan risau,aku akan berusaha.cuma yang penting kene kerja dulu.lepas capai matlamat jangka pendek aku(rahsia!) barula pikir nak sambung belajar.matlamat jangka pendek aku,harapnye dapat dicapai dalam 2-3tahun lagi.xla lame mane pun,tapi sebab aku ni bukannye pandai sangat berjimat,so takutla jugak lambat tercapai.tapi at least kalo aku dah kerja senang la sikit hati mak+ayah.tu jelah..


hmm matlamat jangka paling pendek aku ialah grad pada hujung sem ini dengan cgpa yg ok sket dr skrg.wah bukan senang tu nak naik.susah2.tu jela.kawen?anaba ilallah jelah..hmm dah tu,semangat nak belajar patutnya berkobar-kobar,tapi tak tahu lah nape,semangat tu lari entah ke mana.susahla macam ni.kate nak score sem ni.tapi semangat nak belajar tak de.haih,pelik2. 1st lecture ok la jugak.tumpu perhatian semua.masuk next week nya otak mule la merewang tah mane2.patutla jadi absent minded..aku rase mase aku belaja bawak moto ngan kete dulu je aku memang tumpu btol2.kalo x merewang la jawabnye.seram2.bile pikir2 balik,apela aku belaja masa 1st year.banyak main je aku rase.nasib 3 pointer je tym 2.tapi sekarang ni belaja gile2 pon susah gak nak dpt gpa 3 pointer.adakah otak ku semakin low memory?aduss..

lirik mainan jiwa

Semanis vanila,
Di atasnya whipped cream,
Selalulah dengan senyummu..

Selembut mentega,
Yang cair di bibir,
Kau lontar kata-kata manja..

Apa sebenar yang kau pendamkan,
Didalam hati buat diriku,
Yang tidak arif permainan jiwa,

Atau sekadar mahu mencuba kekuasaanmu,
Memukau sukma para wanita,
Yang serba naif sepertiku,
Apakah sebenarnya,
Yang kau pendamkan,
Yang kau pendamkan dihatimu..
Buatku..

Halus caremel,
Dihidangan jelly,
Sentuhan pada jejarimu..

Senyaman aroma,
Dari cangkir latte,
Perasaan tenangku denganmu..

Apa sebenar yang kau pendamkan,
Didalam hati buat diriku,
Yang tidak arif permainan jiwa..

Atau sekadar mahu mencuba kekuasaanmu,
Memukau sukma para wanita,
Yang serba naif sepertiku,
Apakah sebenarnya,
Yang kau pendamkan..
Yang kau pendamkan dihatimu..
Buatku..
Yang kau pendamkan dihatimu..
Buatku..

Apa sebenar,
Yang kau pendamkan didalam hati buat diriku,
Yang tidak arif permainan jiwa..

Atau sekadar mahu mencuba kekuasaanmu,
Memukau sukma wanita,
Yang serba naif sepertiku,
Apakah sebenarnya,
Yang kau pendamkan,

Atau sekadar mahu mencuba kekuasaanmu,
Oh.. Memukau sukma wanita,
Yang serba naif sepertiku,
Apakah sebenarnya,
Yang kau pendamkan
Apa sebenar..
Kau pendamkan buatku dalam permainan jiwa,
Yang serba naif,
Ataupun sekadar mahu mencuba kekuasaanmu,
Memukau sukma wanita..
Apakah sebenar-benarnya..
Katakanlah..
Yang kau pendamkan dihatimu..
Buatku..






enjoy!!

Monday, January 11, 2010

komik oh komik

komik memang best.aku kalau dapat komik memang xtoleh kiri kanan dah.mak panggil suruh angkat kain pon kadang2 xdengar.hehe.koleksi komik aku tak la banyak sangat.sebabnye banyak dah kene bako ngan mak aku.die cakap,''yong tgk adik2 kamu tu bukannye nak bace buku.asek bace buku katun aje.tule mak tak suke kome beli komik tu.adik kome tak nak belajo."haa begitulah kire2 nye ditambah ngan loghat perak yg mak aku takde pon.selain tu,"kome ni dah bace buku katun 2 bukannye nak simpan." kalo die dah geram sgt,"mak baru je kemas pagi tadi dah teghabor blk.pegi simpan g.kalo x mak bako!" haa seram siot.tapi yang selalu sepah2 tu adik2 aku je.aku adela jgk kadang2.kalo lupe la.btol ni.jangan xcaye pulak..aku tym kecik2 selalu bace doraemon. pak anjang aku selalu beli dragon ball.pastu adela jugak bace KAWAN,mingguan didik la.apetah lagi.tak berape ingat.aku minat cerite CONAN mase form 2.kawan aku bernama Nur Syawazah yang merupakan classmates ku la yang perkenalkan aku.best jugak.then tiap2 bulan simpan duit sket nak beli tu.then aku layan penyiasat remaja jgk.detektif Q.chinmi(anak sateria kot tajuk komik ni)n last but not least,shin chan.wah best gile.aku ingat nak wat perpustakaan komik la satu hari nanti.hmm..

dulu ade gak teringin nak lukis komik.sbb bace2 UJANG sume 2 aku ade la idea nak wat lawak.tp aku xpndi melukis plak.sigh.bole x aku tulis je.nnt pndi2 la org lukis gambo die.leh x?hehe..













Sunday, January 10, 2010

Iman,Islam dan Ehsan

Hadis sahih Muslim,daripada Abdullah bin Umar,katanya Umar al-Khattab ayahnya bercerita kepadanya seperti berikut:

Pada suatu hari kami berada di sisi Rasulullah saw, tiba2 muncul di hadapan kami seorang lelaki yang berpakaian sangat putih dan rambutnye hitam pekat. Sama sekali tidak nampak pada dirinya tanda2 seperti orang yang datang dari jauh. tetapi tidak seorang daripada kami yang mengenali lelaki tersebut. dia duduk dekat dengan Nabi saw. dia menyandarkan kedua lututnya kepada kedua lutut Rasulullah. dia juga meletakkan kedua tapak tangannya di atas kedua pahanya sendiri.

dia berkata,"Wahai Muhammad, beritahu kepadaku mengenai Islam."

Rasulullah saw bersabda, "Islam itu hendaklah kamu bersaksi bahawa tidak ada Tuhan selain Allah.Hendaklah kamu medirikan solat, membayar zakat, mengerjakan puasa Ramadhan, dan menunaikan haji jika mampu dalam perjalanan."

Lelaki itu berkata,"kamu berkata benar."

Umar berkata: Tentu saja kami merasa hairan kepada orang itu, sebab dia yang bertanya dan dia sendiri yang membenarkan (jawapan Rasulullah).

Lelaki itu berkata lagi,"Beritahukan kepadaku mengenai iman."

Rasulullah menjawab, "Hendaklah kamu beriman kepada Allah,para malaikat-Nya,kitab-kitab-Nya,para rasul-Nya,beriman kepada hari akhir dan juga kepada qadar-Nya yang baik dan yang buruk."

Lelaki itu berkata,"kamu telah berkata benar".kemudian beliau menyambung,"beritahukan kepada diriku mengenai ehsan."

Rasulullah bersabda, "hendaknya kamu menyembah Allah seakan-akan kamu melihat-Nya.jika kamu tidak berasa melihat-Nya maka hendaklah kamu merasa dilihat oleh-Nya."

Lelaki itu berkata lagi,"beritahukan kepadaku tentang hari kiamat."

Rasulullah menjawab,"tidaklah orang yang ditanya lebih mengetahui dibandingkan dengan yang bertanya."

lelaki itu berkata,"Kalau begitu beritahukan tentang tanda-tandanya saja."

Rasulullah bersabda,"kalau sudah ada budak perempuan melahirkan tuannya,kalau kamu telah menyaksikan orang-orang yang tidak beralas kaki dan tidak berpakaian dari kalangan orang-orang yang melarat,penggembala kambing saling berlumba-lumba mendirikan bangunan yang tinggi."

Umar berkata:kemudian lelaki itu pergi.setelah berlalu beberapa hari akhirnya Rasulullah berkata kepadaku,"Wahai Umar,tahukah kamu siapakah lelaki yang (beberapa hari lalu) mengajukan pertanyaan?" Aku menjawab:Hanya Allah dan Rasul-Nya saja yang mengetahui. Rasulullah bersabda,"Sesungguhnya dia adalah Jibrail.Dia datang kepada kalian untuk mengajarkan agama kepada kalian semua."

Renung-renungkanlah.

my family

family aku kalo wat family tree agak rimbun gakle dedaunnye sebab ramai..dahan belah kitorg je dah 10org.i mean plus my parents la..dah ramai mcm tu,perangai masing2 pon len2 sumenye. ayah aku sorg yg cool n aku byk mewarisi perangai die.aku rase rupe pon ikot die jgk.tp kwn2 aku ckp muke aku sebijik ngan mak aku.aku kurg percaye sbb idong aku kemek,then aku ni bibiaq(bibir tbl..haha)..perangai yg menyerupai ayah aku 2,mak aku je yg phm sesgt.xperlulah diceritekan.haha.mak aku plak kurg cool berbanding ayah aku.yg hebat tntg mak aku,die byk skill.die bole bertukang,boleh cat rumah,boleh masak,boleh jahit,sebut je.memg terer.sebab2 inilah yg membuatkan aku ckp aku mewarisi sifat2 ayah.sebabnye aku xpandai jahit,xpandai masak,xpandai bertukang.cat rumah 2 bolehla..then yg paling tua slps parents aku mestila penulis.umor die br nak 22 thn ni.tua dah die 2.tapi memang xsedar diri.ingat die 17 tahun lagi ke ape?poodah!die ni xpandai masak,gemuk,pendek,malas.sebut je.sume perangai buruk tu die ade.haha.sian die kene kutuk oleh diri sendiri.then dila dilot.die ni kontra sket ngan yg sulung tuh.sebab die kurus,cun and pandai la jugak masak compare ngan yong td.pastu die suke mekap,lebih keladiesan,amik nursing lak tu.memang keperempuanan.yong die..ish3.. yg no.3 cik apis.die suke berlagak 'king' kt umah.sebabnye keje die mengarah org je.nak suruh tutup tingkap pon haram dibuatnye.baru lepas spm bdk tuh.tah apela die buat kat umah.xtaule.no.4 kak ude.nape lak name die ade 'kak'?mak die la yg bg.sampai mase2 kecik bile org tanye name die,die jawab kak ude instead of name sbnr die.die xingat kot name btoi die.huhu.dak ni br lepas pmr.yg aku geram ngan die ni,langsung xrase bersalah sebab pmr die xde A.mentang2 ayah xbising.no.5 azam.br msk form 1.br 2minggu duduk asrama dah kena demam.bukan demam rindu.kena jangkit ngan kengkawan je.tapi mungkin jgk demam rindu.nasib xbanjir sekolah die.kalo x,haru...die ni pon bakal jd king jugak.dah ade ciri2 dah tu.bawah lg alip.die ni dlm 4org adik laki aku rasenye die la plg baik.die memg agak nakal(ala2 shin chan) tp dlm certain part die ade ciri2 laki yg baik sbb die mewarisi sifat2 baik dr ayah aku.2 yg aku nmpk la.hmm gud guy. then adik bongsu pompuan aku bername izah ataupun biasenye kitorg pggl kakak.bdk ni bak kate mak,opah aku dan yg sewaktu dgnnye sebijik ngan muke aku tym kecik2 dolu..aku rase ye jgk.haha..cume,die ni kurus cekeding,xmcm aku yg chubby.huhu.and last one khairuddin or adik.die ni cute dan menjadi kesygn sume org.hmm rindu kat die.umo die br nak msk 2thn.tp xpandai ckp lg.sangat manja.suke peluk kaki org supaye org dukung die.die sgt sayang kete tolak die.kedekut.kalo org sua eskrim die memunye trus.jangan harapla nak share.haha.kelakar.hmm my family my priority..^_^

Friday, January 8, 2010

kisah cinta aku

cakap pasal kisah cinta,semua orang akan excited.tak tahulah kenapa,tapi memang hukum alam macam tu kot.sebenarnya aku tak pernah bercinta.bukan tak nak.tapi aku macam fobia.tak tahulah kenapa sebab aku takde pengalaman sedih pun dari mak bapak aku.yang aku tahu aku ada la crush terhadap beberapa orang makhluk sepanjang aku idop nih.biasalah tu kan..tapi,rase2 aku la,jatuh cinta tu blum pernah lagi.cinta monyet pon xde.agak pelik jgk la aku rase sebab bile aku cakap ngan member2 aku,diorang agak terkejutla.so kalo sesape nak tau pasal kisah cinta aku,aku xdapat la nak bgtau.bak kate org nogori,tak dapek den nak nolong eh.haha..
walau bagaimanapun,aku selalu gak dengo masalah2 kengkawan ku yang bercinta ni n kekadang tukang setel probs diorang pulak.sampai ade yg cakap,ko ni mesti banyak pengalaman cintan kan?aku gelak je.kahkahkah.sorry cik adam sbb mengetawakan ko aritu.huhu..tapi memang btol pon aku xde sebenarnya.
hmm aritu tym buat kuiz kat facebook,berapa kalikah anda bercouple sebelum berkahwin?aku dapat ape tau?sekali je.ade gak la org xcaye.contohnye hidayat dan kak wawa.huhu enterprem sket.tapi logik jgkla jawapan kuiz tu.sbb umo aku macam ni pon xpenah lg couple.tapi bile tengok adik2 pompuan aku,dasat diorang.sorang 2 tym form 1 dah 2-3 kali couple.baru je form 1.dah beso xtau le.yg sorang lg 2 aku pon xtau.kejap ngan org ni.then tetibe tanye balik dah break pulak.skrg ngan org lain lagi.then bile sembang pasal pakwe je,die mesti cakap kamu xde pakwe ke yong?teringin jgk nak ade abang.ceh.terpana jap aku.selalunye kakak tanye adik.ni terbalik pulak.hehe..
dulu2 kale mak aku pernah cakap,mesti nyah yang kawen dulu dr yong.sebab yong tu nampak macam takde perasaan sket kot.ataupun nampak die lagi keperempuanan dari yong die.ntahla.tak tanye plak.baru2 ni pon tym makteh aku datang umah die pon cakap benda yang same.tapi cepat2 nyah cakap ey mane ade.kak uda la kawen dulu.aku diam jela.gelak dalam ati.tak taula nape aku gelak plak tym 2.sebab aku tak terlibat kot dalam cakap2 diorang tu.ntah.tp suddenly makteh cakap,alah.jangan2 yang diam tu yang kawen dulu.ceh.terkena plak aku.mak aku pon join gelak jgk.ey sepakat plak diorang nih.tapi aku control macho jelah.kang kalo keluarkan ayat bela diri susah plak.tak pepasal diorang ingat aku ade,tapi nak sorok2.dalam kes ni ayah aku paling best.die xkomen langsung pasal ni.dulu2 kale kalo ade orang kem salam kat anak die yang sulung tu,abes die marah cakap jangan gatal.tapi xdela marah kat tukang bagi salam 2.posmen 2 yang kene marah.biasenye posmen tu adik2 pada anak yang sulung tula.huhu.sian.dah adik2 pada anak sulung tu beso,memasing ade pakwe lak 2.die marah dalam ati je.tak larat nak control kot.ntahla.ayah pemendam orangnye.tapi yang aku tau,antara matlamat hidup yang aku nak capai adalah make my dad proud and happy.sebab aku rase die lah yang menyebabkan aku jadi camni sekarang.so wpon aku rase dah fedup nak belaja,tak minat dan sebagainya,usaha jugakla semata-mata sebab my dad.wah nampaknya kisah cinta telah bertukar menjadi kisah kasih seorang anak kepada ayahnya.huhu.ala bukan xnak cite pasal mak,tapi lain kali la.ye2 aku tau kite kena melebihkan mak daripada ayah.ok nanti lain kali aku cite 3kali ganda pasal mak compare ngan ayah.ok.relak2.tapi yg paling aku tau tentang my mom ialah kisah cinta die sebelum die kawen ngan my dad.ade lebih kurang cinta 2 darjat gak la.cinta terhalang oleh keluarga.dan jugak kisah kekasihku dipinang orang.hehe.dapat agak x?seorang lelaki yang datang dari keluarga yang agak berada bercinta dgn seorang gadis kg yang susah sebab ayahnya jatuh sakit sejak umurnya 17 tahun,dihalang bercinta oleh nenek si lelaki.akhirnya datang lelaki lain meminang gadis itu,dan diterima pulak oleh mak gadis tersebut.putih mate la hero itu tadi.lebih kurang la.tapi that's wat we called jodoh kan.kalo dah jodoh tak ke mane.ko pegi dubai sekali pun,kalo jodoh ko ngan org malaysia,jumpe jgk ko ngan die kat sane.huhu.melalut.k lah.tamat lah kisah cinta aku.huhu.



Wednesday, January 6, 2010

cita-cita,oh cita-cita

semua orang ada minat dan cita-cita masing-masing.tak percaya cuba tanya semua orang yang kamu jumpa.tapi mungkin kamu akan menerima pandangan-pandangan pelik dari orang-orang tersebut.dan mungkin jugak kamu akan dianggap cuba mengorat.jadi tak payahla tanya semua. assume saje kenyataan di atas betul.

kat sekolah rendah tiap2 tahun kite kena tanya dengan cikgu pasal cita-cita.dan biasanya ada 3 pilihan.cita-cita yang popular seperti biasa, guru,doktor,juruterbang..cuma ada beberapa orang akan pilih saintis,jurutera,dan tak lupa suri rumah tangga...

lepas tu kebanyakan kanak-kanak memilih cita-cita berdasarkan kawan-kawan,pekerjaan mak ayah dan jugak TV.tapi bila besar,masing-masing mula mempunyai cita-cita yang berbeza.ada jugak yang langsung tak ingat cita-cita diorang kat sekolah rendah dulu.ada jugak yang ada cita-cita,tapi halangan pulak menimpa yang menyebabkan diorang terpaksa melupakan cita-cita murni diorang tu..

apa motif cerita aku ni sebenarnya?aku pon tak tau..cuma yang aku pasti,aku pun sama macam budak-budak sekolah rendah tu.bezanya,aku dah dewasa dan ada "2" kat depan umur aku.tapi masih tak tahu cita-cita sendiri.yang aku tau belajar saje,tapi bila orang tanya lepas belajar ni nak jadi apa?aku tak tau nak jawab.padahal aku dah habiskan hampir 4tahun untuk 1 kursus profesional yang aku tau,bukan minat aku sebenarnya..then after abes ni,apela aku nak wat?nak jd surirumah tangge pon bukannye pandai masak.haha..mungkin aku patut masuk sekolah rumah tangge mcm cousin ku.manela tau kan,kot2 aku ada talent memasak,cuma belum dicungkil lagi je??!hehe..mungkin aku patut sambung master dalam maths?ataupun sambung dlm business?ataupun kerja je sampai aku rase muak dgn semuanya,baru pikir nak cari bidang lain..hmm still thinking...

kerepek pisang pedas

sbnrnye tajuk ni bknnye sebab nak buat jualan langsung ke ape,tp sebenarnya ni adalah antara favourite food aku.dan secara kebetulan(kebetulan ke?) kerepek tersebut ada di sebelah aku ni ha...

sedap sangat ke kerepek tu?

sedap.sangat sedap.

lagi2 bile org yg buat kerepek 2 adelah emak sendiri.bak kate org,air tangan mak..

hmm..tetibe teringat mase mule2 mengenali kerepek ini.mase tu,aku kat sekolah menengah.dok asrama pulak tu.jadi,tiap2 kali balik asrama atau famili datang melawat sentiasa ada bekalan makanan yg boleh tahan banyak la.sampai penuh loker makanan tu..hehe. aku dari kecik suke sangat kerepek ubi pedas.n kebetulan(kebetulan lagi) depan rumah banyak ubi,so kerepek ni dah nak jadi makanan ruji aku la sepanjang tahun. tapi pada suatu hari my mom membekalkan kerepek pisang pedas.satu tin pulak tu.aku pikir dalam ati,sedap ke kepek pisang pedas?boleh celen kepek ubi pedas ke?
jadi selepas teragak-agak beberapa lama,aku pun try la makan sekeping dua. kesudahannya?
sekarang favourite aku kerepek pisang pedas.

Sunday, January 3, 2010

blogger^newbies

hi all!!welcome to my blog..ni first time I tulis blog kt sini.dulu2 kale ade gak r tulis2 blog kat frenster..tp itu cerite lame la.hehe

renung2kanlah pantun di bawah:
"buah cempedak di luar pagar,
ambil galah tolong jolokkan,
saya budak baru belajar,
kalau salah tolong jolokkan..eh tunjukkan.."

sekian terima kasih..^_^